    Subject: Re: Pomoc dla policjantów z Gogolina
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    From: Shrek <...@w...pl>
    Date: Sat, 14 Sep 2019 15:40:14 +0200

    W dniu 14.09.2019 o 12:00, Budzik pisze:

    > Jak dla mnie to tego z moto widac jednak sporo wczesniej.
    > Chociaz dziwie sie ze on nie zareagował i nie hamował...

    Mało czasu miał - jakieś dwie sekundy do tego jak zaczęła skręcać. Ja
    wiem, że paranoid mode, ale to tak nie działa. Po szlifie też mi się
    włączył paronoid, ale tak się nie da jeździć. I wbrew pozorom wcale nie
    jest bezpiecznie jak zakładasz, że każdy chce cię zabić, uciekał na
    sąsiedni pas pod inny pojazd. Będziesz heblował przed każdym
    skrzyżowaniem, bo ktoś może wyjechać? IMHO on nie bardzo miał powód,
    żeby przypuszczać, że baba mu wyjedzie, a jak już wyjechała to było za
    późno. Dwie sekundy - zanim ogarniesz "o kurwa", zanim wciśniesz klamkę,
    to optymistycznie wychodzi jedna, w praktyce nic... Na dodatek moto bez
    absu kiepsko hamuje. To znaczy tak dobrze jak jeździć, czyli nie na
    100%, bo jak zahamujesz na 101, to będziesz potem w knajpie opowiadał
    (jak bedziesz miał okazję), że "położyłeś maszynę", a zrobiłeś po prostu
    panic breaking i się wyjebałeś. IMHO wjechał w nią na zablokowanych
    kołach, zablokował na ułamki sekund przed zderzeniem. Łatwo się gada
    przed monitorem, w praktyce to odruchy. A mało kto cwiczy non stop
    awaryjne, żeby przezwyciężyć panic breaking - stąd potem mnóstwo takich,
    co opowiadają przy piwie jak to położyli maszynę.

    Jedyne co można zarzucić motocykliście to że za szybko jechał. Ale o ile
    za szybko - policzył już ktoś? IMHO niewiele - standardowe +20. Komu nie
    zdarza się, niech rzuca kamieniami.

    --
    Shrek