  • 161. Data: 2018-05-18 07:51:16
    Temat: Re: Popularność kombi - regionalizacja
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-05-16 o 22:32, Axel pisze:

    > Swoją lodówkę kupiłem w hurtowni, bo wyszła kilkaset złotych taniej, niż
    > w sklepie z dostawą.

    I duży samochód kupiłeś by mieć lodówkę taniej ?! No nie ogarniam tej
    dyskusji.

  • 162. Data: 2018-05-18 23:59:03
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-05-01 o 20:07, Grzegorz Krukowski pisze:

    > Mhm ....
    > https://spidersweb.pl/autoblog/ford-w-stanach-rezygn
    uje-z-sedanow-i-hatchbackow/

    To by potwierdzało, co usłyszałem od gościa:

    "Warto jednak dodać, że swoje trzy grosze w kwestii ich popularności w
    Europie dodają wersje kombi, które z kolei w Stanach nigdy nie zdobyły
    uznania."

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 163. Data: 2018-05-19 10:43:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 18 May 2018 23:59:03 +0200, Marek S napisał(a):
> [...]
    > "Warto jednak dodać, że swoje trzy grosze w kwestii ich popularności w
    > Europie dodają wersje kombi, które z kolei w Stanach nigdy nie zdobyły

    Tylko o ile rozumiem, to teraz stracily uznanie i sedany, a zyskaly
    pickupu i SUV. SUV ma w sobie cos z kombi :-)

    A czy tak nie zdobyly uznania
    https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_LTD_Crown_Victori
    a#Station_wagon

    https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Country_Squire

    During the mid-1980s, sales of full-size station wagons began to
    decline, following the introduction of the Chrysler minivans and the
    Ford Aerostar. By 1991, the Country Squire was the slowest-selling
    Ford vehicle in North America, with less than 4,000 produced

    J.

  • 164. Data: 2018-05-19 14:08:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 1 May 2018 22:32:00 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):

    > No ja to rozumiem ale trudno nie zauważyć problemów w klasyfikacji z której
    > wycodzi że Peugeot 205 to "kombi lub pokrewne", a Ford Taurus Stationwaon
    > nie ;)

    "Trabant 601 kombilimuzyna" :-)

    J.

  • 165. Data: 2018-05-19 21:31:18
    Od: "Axel" <n...@s...mu>

    "kk" wrote in message news:pdlpkm$pbp$1@news.icm.edu.pl...

    > I duży samochód kupiłeś by mieć lodówkę taniej ?!

    Nie, miałem wcześniej. I trudno uznać, że Nubira to duży samochód.

    > No nie ogarniam tej dyskusji.

    To widać. A wystarczy przeczytać kilka poprzednich postów, zanim się
    skomentuje.

    --
    Axel

  • 166. Data: 2018-05-20 00:37:50
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 19 maja 2018 03:43:36 UTC-5 użytkownik J.F. napisał:

    > Tylko o ile rozumiem, to teraz stracily uznanie i sedany, a zyskaly
    > pickupu i SUV. SUV ma w sobie cos z kombi :-)

    W stanach rynek jest nieco inny. Mysle ze nie dlatego ze ludzie maja inne potrzeby
    ale dlatego ze inni marketingowcy tam siedza.

    Oni licza tak:
    Silnik, osprzet, elektronika i tak musi byc. W zaleznosci od poziomu luksusu mniej
    lub wiecej. Reszta musi tez byc ale blachy na sedana czy kombi wychodzi podobnie wiec
    wyceniajac kombi drozej jest wiekszy zysk.
    A suv lub crossover producenta nie wychodzi duzo drozej niz solidne kombi a dla
    klienta jest znaczaca roznica.

    Dlatego klienci albo wybieraja malego sedana albo suva. A kombi gdzies tam jest ale
    niepopularne.
    Gdyby w polsce tez przepisy o kratce zrobic sensownie i uwalic doplaty do paliwa dla
    udajacych ze jezdza dla firmy to statystyka suv-ow tez by poleciala na pysk.

    Kombi tez bylo popularne u nich. I bylo nawet nieco ikoniczne (starczy obejrzec filmy
    amerykanskie z lat 80-tych i rodzinki jadace na wakacje).

    Ten inicjalny kolega nieco polecial z wnioskiem na temat kombi.

    A teraz kombi wraca do lask:
    https://www.bloomberg.com/news/articles/2017-03-10/s
    tation-wagons-are-back-to-cure-suv-fatigue

> [...]
    > Ford Aerostar. By 1991, the Country Squire was the slowest-selling
    > Ford vehicle in North America, with less than 4,000 produced

    Nieco zly wybor modelu do poparcia tezy. Wtedy juz produkowano escorta.
    Nieco mniejszy ale calkiem pojemny. I chyba prawie kazdy wiekszy samochod forda byl
    dostepny w wersji wagon/kombi.

    https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Ford_vehicles#
    North_America

    Podsumowujac:
    Kombi jest popularne mimo ze niektorzy udaja ze nie jest. A jego cena i okoliczna
    polityka powoduje ze sztucznie napedza sie zakupy suv-ow lub ciezarowek.

    Akurat ten rynek obserwuje i czasem dochodzi do pewnych ciekawych sytuacji kiedy taki
    4-6-10 letni escape jest tanszy nie tylko w zakupie ale i w ubezpieczeniu i naprawach
    niz taka sama (wiek, przebieg) fiesta czy focus.

    Wiec nawet jakbym znalazl foke kombi to i tak jej nie kupie bo escape lepszy.

    Ale nie dlatego ze kombi jest drogi czy niedobry. Dlatego ze escape jest albo
    pofirmowy i "sztucznie" tanszy na rynku wtornym albo wychodzi niewiele drozej niz
    kombi w zakupie jako nowy.

    A u nas kombi to nadal specyficzna polka i rozni sie cenowo. I moim zdaniem to jest
    norma. Nie to co sie dzieje alternatywnie :)

  • 167. Data: 2018-05-20 13:47:38
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-05-19 o 10:43, J.F. pisze:

    > Tylko o ile rozumiem, to teraz stracily uznanie i sedany, a zyskaly
    > pickupu i SUV. SUV ma w sobie cos z kombi :-)

    Tytuł artykułu mówi o tym, że rezygnacja z sedanów i hatchbacków przez
    Forda jest bez sensu posunięciem w USA.

    Treść artykułu mówi, że kombi NIGDY nie miały tam wzięcia. Ja bym dodał,
    że w latach 80tych miały zainteresowanie ale pewnie autor ma na myśli
    współczesność a nie historię.

    Ja ustosunkowuję się do treści a rynku USA nie znam i nie chcę znać.

    > A czy tak nie zdobyly uznania
    > https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_LTD_Crown_Victori
    a#Station_wagon

    > https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Country_Squire

    Więc też uległeś niedoprecyzowaniu zakresu dat przez autora. Przykłady
    wygrzebałeś ze skansenu motoryzacyjnego.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 168. Data: 2018-05-20 14:06:45
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-05-20 o 00:37, s...@g...com pisze:

    > Ten inicjalny kolega nieco polecial z wnioskiem na temat kombi.
    >
    > A teraz kombi wraca do lask:
    > https://www.bloomberg.com/news/articles/2017-03-10/s
    tation-wagons-are-back-to-cure-suv-fatigue

    Dlaczego tak sądzisz? Źle zinterpretowałem słowa zawarte w artykule?
    Trudno je interpretować bo są klarowną polszczyzną napisane.

    Zresztą w artykule jaki cytujesz też piszą o tym, że ilość dostępnych
    kombi spała w USA z 17 do 7% - czemu protestują ludzie wiodący sportowy
    tryb życia bo dachowe bagażniki kombi są dla nich bardziej dostępne niż
    w SUVach. Nie bardzo wiem zatem o jakie złe wnioskowanie Tobie chodziło.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 169. Data: 2018-05-21 00:29:02
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 20 maja 2018 07:06:51 UTC-5 użytkownik Marek S napisał:

> [...]
    > tryb życia bo dachowe bagażniki kombi są dla nich bardziej dostępne niż
    > w SUVach. Nie bardzo wiem zatem o jakie złe wnioskowanie Tobie chodziło.

    Bo ten kolega stwierdzil ze kombi juz od dawna umarlo w stanach i dziwil sie ze u nas
    jeszcze ich tyle jest.

    I nie dosc ze fakty nawet z usa temu przecza to wlasnie ten artykul wskazuje ze trend
    sie odwraca. Choc nie powiedzial bym ze kombi zakroluja i wybija trucki czy suvy.

    A tak naprawde abstrachujac od jego uzytecznosci wiekszy wplyw ma na ich sprzedaz to
    jakie jest ubezpieczenie, cena, podatki i polityka marketingowa niz to czy ludowi sie
    podoba kombi czy nie.

  • 170. Data: 2018-05-23 00:03:47
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-05-21 o 00:29, s...@g...com pisze:

    > Bo ten kolega stwierdzil ze kombi juz od dawna umarlo w stanach i
    > dziwil sie ze u nas jeszcze ich tyle jest.

    A to ja chyba wypadłem z własnego wątku bo nie wiem o jakiego kolegę Ci
    chodziło. Jeśli o mnie chodzi, to nic takiego nigdy nie powiedziałem i
    wcale się nie dziwię, że ludzie kombi kupują. Sam miałem 2. Już prędzej
    temu się dziwię, że w Stanach kombi praktycznie z rynku wyleciało,
    przynajmniej w relacji do lat 80tych. 7% ich rynku to bardzo niewiele,
    jak głosi artykuł, który cytujesz.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek