eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 212

  • 51. Data: 2012-01-16 20:04:36
    Temat: Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
    Od: " " <a...@g...pl>

    Witam serdecznie.

    > Ok, ale to jest kwestia minimalizowania skutkow kolizji, a ja bym chcial
    > wiedziec czy jest jakas metoda, zeby w takim przypadku do kolizji w ogole
    > nie dopuscic.
    Zmniejszyć skręt, zdjąć szybko na chwilę nogę z gazu aby dociążyć przód i z
    powrotem operując gazem wyciągnąć z podsterownego poślizgu.
    Jak w każdym FWD.
    Tylko nie zamienić kolejności zmniejszenia skrętu z odpuszczeniem gazu bo
    skończy się na przeciwległym krawężniku.
    Powodzenia.

    Sebastian
    http://speedyelise.fora.pl


    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 52. Data: 2012-01-16 20:08:08
    Temat: Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>


    Użytkownik "Piotr Klimek" <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> napisał w wiadomości
    news:slrn.pl.jh7vn3.1ak.usenet@piko.homelinux.net...
    >
    > W hatchbacku FWD z recznym dzialacym na tyl prawdopodobnie pomoglbym sobie
    > recznym zeby ustawic auto przodem w odpowiedniej linii i operowal gazem na
    > granicy poslizgu aby zmiescic sie pomiedzy kraweznikami.

    a myślisz, ze zaciągnięcie ręcznego i obrócenie auta o jakiś kąt znosi prawa
    fizyki i spowoduje, ze auto przestanie ślizgać sie w kierunku w któej
    ślizgał sie do tej pory?


    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl
    Dwa ogony Irma i Myszka + Lisica
    Sprzedam P307 1,6HDI 2006 110KM
    Volvo FL618 '97 250KM

    Używane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na śmieci - 120L - 40zł


  • 53. Data: 2012-01-16 21:00:48
    Temat: Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
    Od: nazgul <x...@w...pl>


    > Czyli wciąż nie rozumiesz i nie ogarniasz.
    > Kul.
    >
    Jak zwykle błędne wnioski.
    Zupełnie się nie rozwijasz.


  • 54. Data: 2012-01-16 22:33:07
    Temat: Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 16 Jan 2012 10:41:44 +0000 (UTC), Piotr Klimek napisał(a):

    > Jak zachowac sie w sytuacji gdy na osniezonej drodze osiedlowej zdazy sie zbyt
    > szybko wejsc w zakret i okazuje sie, ze przod wyjezdza w strone zewnetrznego
    > kraweznika?

    Szybko się pomodlić.
    FWD ssie.
    --
    ___________ (R)
    /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
    ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
    _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
    ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++


  • 55. Data: 2012-01-16 23:18:13
    Temat: Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie>

    On 2012-01-16 16:46, Arek wrote:
    > W dniu 2012-01-16 13:38, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
    >> On 2012-01-16 13:23, Arek wrote:
    >>> W dniu 2012-01-16 13:07, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
    >>>> On 2012-01-16 12:55, Piotr Klimek wrote:
    >>>>> Dnia (Mon, 16 Jan 2012 12:22:06 +0100) ktos podajacy sie za Marcin
    >>>>> 'Yans' Bazarnik
    >>>>> wyklawiaturowal co nastepuje:
    >>>>>
    >>>>>>>> Niestety w przypadku C5 nie mozna pomoc sobie recznym a operowanie
    >>>>>>>> gazem konczy sie zmiana biegow. Czy zatem pozostaje wcisnac
    >>>>>>>> hamulec,
    >>>>>>>> skrecic lekko kierownice i przy akompaniamencie trr-trr-trr ze
    >>>>>>>> strony
    >>>>>>>> ABSu zblizac sie do kraweznika?
    >>>>>>>
    >>>>>>> Juz chyba lepiej wyprostowac kola w strone kraweznika i na chwile
    >>>>>>> odpuscic hamulec tuz przed najechaniem na niego.
    >>>>>>
    >>>>>> W zasadzie, wolny czas w trakcie zbliżania do krawężnika
    >>>>>> wykorzystać na
    >>>>>> 3 zdrowaśki... a nóż pomogą :-)
    >>>>>
    >>>>> Ale hamulec lepiej trzymac wcisniety i probowac sterowac przy pomocy
    >>>>> ABSu,
    >>>>> czy lepiej puscic gaz i starac sie manewrowac tylko kierownica?
    >>>>
    >>>> Tak operować gazem i kierownicą aby starać się odzyskać sterowność. A
    >>>> najlepiej, jak już wiesz, że zbliżasz się do zakrętu zbyt szybko to
    >>>> starać się ustawić samochód bokiem przed zakrętem.
    >>>
    >>> A jak już wszytko zawiedzie to jednak użyć ABS'u, który jest najlepszym
    >>> rozwiązaniem w tym wypadku.
    >>
    >> Abs na śniegu nie zawsze. Czasem lepiej blokować koła. Ale niech każdy
    >> wybierze, to co jemu pasuje... ja napewno wiem, co sprawdza się dla mnie
    >> - typowo rozwiązany abs jest zbędny.
    >
    > Jak często na normalnej drodze masz tyle śniegu, że gdyby koła się
    > zablokowały to miało by to jakiś wpływ na hamowanie? A jak często jednak
    > jakaś przyczepność choć miejscowa jest, tak że gdyby koła się nie
    > zblokowały to dało by się jakoś zahamować.

    To czy blokowac czy nie, zależy od wielu czynników... bez abs'u wybór
    należy do mnie. Chce, to zablokuke koła. Niechcę ,to pozwolę się im
    kręcić - wyczucie granicy uślizgu jest możliwe, a gdy się już jest
    wprawnym to hamuje się bardzo skutecznie.

    >>> A jeszcze lepiej sprawdzić to w rzeczywistych warunkach i udać się na
    >>> matę poślizgową, ewentualnie przetestować na jakimś ośnieżonym parkingu.
    >>> Wówczas może się okazać, że świat teoretyków pms'u a rzeczywisty to
    >>> zupełnie inne bajki.
    >>
    >> Ja bym najchętniej zobaczył teoretyków w akcji :-)
    >
    > Chyba się nie da:)

    Dałoby się tych lokalnych :-)

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik


  • 56. Data: 2012-01-16 23:21:22
    Temat: Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie>

    On 2012-01-16 16:45, AZ wrote:
    > On 2012-01-16, Arek<a...@a...pl> wrote:
    >>>
    >>> ...Bo zmniejsza ilosc dostepnych opcji do wyboru podczas sytuacji
    >>> awaryjnej?
    >>
    >> A jakie opcje do wyboru ma się do dyspozycji w innych samochodach?
    >>
    > Reczny, hamujacy tylna os ;-)

    Niewspominając o niezależnym używaniu hamulca, pedału gazu (klasyczna
    przepustnica), zmiany biegów :-) Bynajmniej to nie kwestia C5, lecz
    wielu nowszych wynalazków.

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik


  • 57. Data: 2012-01-16 23:31:42
    Temat: Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie>

    On 2012-01-16 15:37, Arek wrote:
    > W dniu 2012-01-16 13:45, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
    >> On 2012-01-16 13:25, Arek wrote:
    >>> W dniu 2012-01-16 13:09, Bydlę pisze:
    >>>> On 2012-01-16 11:41:44 +0100, Piotr Klimek
    >>>> <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>
    >>>> said:
    >>>>
    >>>>> Jak zachowac sie w sytuacji gdy na osniezonej drodze osiedlowej zdazy
    >>>>> sie zbyt
    >>>>> szybko wejsc w zakret i okazuje sie, ze przod wyjezdza w strone
    >>>>> zewnetrznego
    >>>>> kraweznika?
    >>>>
    >>>> Są tylko dwie metody: odjąć gazu by ozdyskać sterowność lub wręcz
    >>>> przeciwnie - próbować po żużlowemu. ;-)
    >>>
    >>> A jak można spróbować po żużlowemu mając ABS. Ja wiem, że specjaliści na
    >>> pms'ie potrafią zahamować bez ABS'u na śniegu i lodzie nie przekraczając
    >>> 4m. Ale mówimy o normalnych przypadkach.
    >>
    >> Pacz pan... bez ABS a jedzie ;-) Zwróć uwagę na ostatni zakręt -
    >> hamowanie bokiem - ABS w tej sytuacji możesz sobie.... :-)
    >>
    >> http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpa
    ge&v=TJjfGJGGqPc#t=592s
    >
    > No tak, bo takie sytuacje to standard na naszych drogach. Umiejętności
    > zresztą również w końcu co drugi to Kubica.

    Ja jedynie twierdzę, że nie można ufać zbytnio abs'owi a mieć świadomość
    innych możliwości "ratowania" się...

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik


  • 58. Data: 2012-01-16 23:58:09
    Temat: Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie>

    On 2012-01-16 20:08, Kuba (aka cita) wrote:
    >
    > Użytkownik "Piotr Klimek" <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> napisał w
    > wiadomości news:slrn.pl.jh7vn3.1ak.usenet@piko.homelinux.net...
    >>
    >> W hatchbacku FWD z recznym dzialacym na tyl prawdopodobnie pomoglbym
    >> sobie
    >> recznym zeby ustawic auto przodem w odpowiedniej linii i operowal
    >> gazem na
    >> granicy poslizgu aby zmiescic sie pomiedzy kraweznikami.
    >
    > a myślisz, ze zaciągnięcie ręcznego i obrócenie auta o jakiś kąt znosi
    > prawa fizyki i spowoduje, ze auto przestanie ślizgać sie w kierunku w
    > któej ślizgał sie do tej pory?

    Fizyka Ci powie, że inaczej hamuje samochód bokiem (poślizgiem 4-ro
    kołowym) a inaczej przodem :-)

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik


  • 59. Data: 2012-01-17 00:48:49
    Temat: Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 16 Jan 2012 20:08:08 +0100, Kuba (aka cita) napisał(a):
    > Użytkownik "Piotr Klimek" <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> napisał w wiadomości
    >> W hatchbacku FWD z recznym dzialacym na tyl prawdopodobnie pomoglbym sobie
    >> recznym zeby ustawic auto przodem w odpowiedniej linii i operowal gazem na
    >> granicy poslizgu aby zmiescic sie pomiedzy kraweznikami.
    >
    > a myślisz, ze zaciągnięcie ręcznego i obrócenie auta o jakiś kąt znosi prawa
    > fizyki i spowoduje, ze auto przestanie ślizgać sie w kierunku w któej
    > ślizgał sie do tej pory?

    Glupia sprawa ... ale tak.

    No moze nie calkiem, tym niemniej przy odpowiednio malej predkosci dziala
    rewelacyjnie.

    J.


  • 60. Data: 2012-01-17 01:43:58
    Temat: Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2012-01-16, Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie> wrote:

    > To czy blokowac czy nie, zależy od wielu czynników... bez abs'u wybór
    > należy do mnie. Chce, to zablokuke koła. Niechcę ,to pozwolę się im
    > kręcić - wyczucie granicy uślizgu jest możliwe, a gdy się już jest
    > wprawnym to hamuje się bardzo skutecznie.

    LOL. W kontekście przeciętnego kierowcy, którego zaskoczyła własna
    prędkość na *osiedlowej* uliczce koncepcja wyczuwania granicy poślizgu
    naprawdę nieźle brzmi...

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

strony : 1 ... 5 . [ 6 ] . 7 ... 20 ... 22


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: