  • Data: 2020-05-26 18:06:49
    Temat: Re: Postrzeganie barw
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" napisał w wiadomości grup
    a.pl..
    W dniu 26.05.2020 o 00:59, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    >Nie tak bardzo, skoro jego charakterystyka przesunęła się o około
    >100nm w stronę dłuższych fal.

    Wiec co miales na mysli piszac "wszyscy mamy identyczny" ?

    Da sie tak w ogole "przesuwac" malymi krokami, jak to ewolucja lubi,
    czulosc tego, co tam pelni role wlasciwego receptora ?

    Jesli sie, da, to powinny chyba byc "w obiegu" rozne wersje ?

    >Czytałem publikację, której autorzy majstrowali coś w genach
    >kodujących receptory. Wyszło im, że uszkodzenie receptora R powoduje,
    >że zwierzęta doświadczalne (myszy?) miały problemy z odnalezieniem
    >żywności, ale jakoś dawały sobie radę.

    Dziwne troche - karmiono jakąs czerwoną karmą ?

    >Uszkodzenie B jest letalne.

    czyli co - odpowiedni gen koduje cos jeszcze ?
    Bo chyba nie masz na mysli smierci glodowej ?

    >Jeśli chcesz wiedzieć więcej, poszukaj sobie w literaturze. Ale
    >raczej w bibliotekach, w sieci jest straszny śmietnik. Omijaj też
    >literaturę z ubiegłego wieku, to są dość nowe dane.

    No wlasnie - znajdzie sie cos w bibliotekach ?
    Bo temat chyba bardzo nowy ...

    J.