  • Data: 2020-05-26 17:49:45
    Temat: Re: Kto da więcej? lub za mniej? -- lumenów za plny?... OT
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 26.05.2020 o 14:20, J.F. pisze:
    [...]

    >Nie kolor, natężenie światła.

    Kolor, przynajmniej tak mowila.
    Mnie cos chodzi po glowie, ze kolorymetry byly dawniej czasem w
    uzyciu, ale dzis to google znajduje nowoczesne przyrzady do mierzenia
    koloru

    Zostaje cos takiego
    http://zd2.chem.uni.wroc.pl/files/instrukcje/21_POL.
    pdf
    Kolorymetryczne oznaczanie Fe(III) metodą rodankową

    czy
    http://www.schronynh.rawelin.org/index.php/instrukcj
    e/kolorymetr-pk56

    Tu jest o tyle ciekawie, ze w zaleznosci od stezenia/dawki roztwor
    jest przezroczysty, rozowy, czerwony.
    Pewnie by sie dalo dobrac jakis konkretny kolor swiatla i mierzyc
    tlumienie, ale widac prosciej bylo zrobic tak.

    >Nie jedna firma, dodatkowe kolory są standardem przy druku o wysokiej
    >jakości. Wejdź na stronę Pantone, zobaczysz, ile tego jest
    >produkowane.

    Chodzilo mi o monitory, a moze kamery. O,

    https://en.wikipedia.org/wiki/Quattron

    J.