    Date: Sun, 07 Feb 2010 12:54:18 +0100
    From: grg12 <g...@c...at>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Pozwolisz żewtrącę swoje trzy grosze

    Sebastian Biały pisze:

    Wprawdzie nie do mnie te uwagi ale i tak odpowiem :)

    > W cenie przekraczającej 10-20x cenę niepowleczonego.

    Albo znalazłeś naprawdę tanie źródło niepowlekanego albo bardzo drogie
    źródło powlekanego :) Przykładowe ceny z www.conrad.at, płytka 160x100:
    niepowlekany : 2.99 Euro
    powlekany : 3,75 E
    CONRAD wprawdzie zdziera ale chyba nie aż tak...

    > Nie zauwazyleś pytań o fotochemie? Ilość elementów procesu ktore mogą
    > pojść źle jest większa i niestety droższa. W foto jesli źle naświetlisz
    > to laminat do kosza.

    nieprawda - wystarczy zmyć resztki positiva kretem i mamy płytkę
    przygotowaną pod termotransfer :)
    Ogólnie obie technologie mają swoje wady i zalety - najlepiej mieć w
    domu zarówno naświetlarkę jak i laminator. IMHO główna siła
    termotransferu to szybkość i niska cena, wady - mnie najbardziej irytują
    zniekształcenia foli/papieru po podgrzaniu w drukarce - przy większych
    płytkach przelotki potrafią się "nie trafić". Foto - jak się ma dobre
    klisze wychodzi znacznie lepsza jakość, ale bez naświetlarni się nie
    obejdzie więc czas wykonania znacznie się wydłuża - w przypadku prostych
    płytek przerost formy nad treścią
    Pozdrawiam
    GRG