  • Data: 2019-05-18 15:30:33
    Temat: Re: Procek i5 ... FINAŁ
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 17 May 2019 21:16:01 +0200, Irokez wrote:

    > na razie się zgodzę

    > Ta, jasne..

    > Przefiltrowałem w kwocie 3k, Oprócz Della Precision M4800 w sumie nic
    > więcej.

    I taki rzeczywiście kupiłem, za 2600,-
    Z SSD samsunga 250 GB, CPU i7-4800MQ 2.7GHz (turbo 3.7GHz), GPU NV Quadro
    K1100M z pamięcią 2GB oraz 32 GB ramu (potrzebne mi do maszyn wirtualnych).
    Z gwarancją 12 m-cy, z której od razu skorzystałem, bo jeden moduł RAMu był
    uszkodzony.

    > https://www.notebookcheck.pl/Recenzja-Dell-Precision
    -M6800.107461.0.html

    To inny model.

    > "Podczas pracy biurowej, to jest w czasie korzystania z internetu oraz
    > podstawowej obróbki dokumentów tekstowych i zdjęć, Precision M6800 jest
    > bardzo cichy. Gdyby ten laptop miał dysk SSD, byłby bezgłośny.
    >
    > Przy średnim i maksymalnym obciążeniu podzespołów obliczeniowych poziom
    > hałasu zwiększa się dość szybko i drastycznie do 51,3 dB. To relatywnie
    > dużo. Hałas dwóch wentylatorów przypomina odgłos suszarki i na dłuższą
    > metę jest męczący. "

    I tu muszę wyjaśnić. Pisząc cisza nie miałem na myśli kompa obciążonego na
    100% podczas ciężkiej orki, wtedy wiadomo, że kilka wiatraków musi wyć.
    Miałem na myśli codzienne, zwykłe korzystanie do pracy i do www. Poprzedni
    lapek HP na fejsie zaczynał wyć (tam jest dużo ciężkiego JS), ten fejsa
    łyka bez mrugnięcia diodką ;-)
    Zatem jest RELATYWNIE cichy, a gdy obciążony to oczywiście hałasuje, bo
    duża moc generuje dużo ciepła, oczywistość.

    > Sam też nie potwierdzam, bo mam różne sprzęty i fizyki przy tego typu
    > procesorach, gdzie trzeba 47W odprowadzić nie oszukasz.

    Yep.

    > Ewa właśnie już ma nowszy i z gwarancją odpowiednik tego Precisiona i
    > musi teraz zdecydować, cisza z umiarkowaną do codziennych celów
    > wydajnością, czy wydajność która jak trzeba jest ale z hałasem.

    Bardzo nie sądzę, że ten gamingowy HP to odpowiednik mojego Precisiona,
    jednak nie ta klasa, to sprzęty z innej półki. Delle tego sortu co mój
    kosztują jako nowe od 8k w górę.

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka