  • Data: 2019-05-05 08:33:07
    Temat: Re: Procek i5 czy i7, RAM 4GB czy 8GB, jaka grafa?
    Od: "Ewa" <.@.> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Mateusz Viste" <m...@n...pamietam> napisał w wiadomości
    news:5cce7826$0$15494$426a74cc@news.free.fr...

    > Każdy ThinkPad to ma. Przy moim W530 mam lampkę oraz dodatkowo
    > podświetlenie klawiatury z regulowaną jasnością.

    No tak, ale nie każdy laptop jest ThinkPadem.
    Ponadto prawdopodobieństwo, że kupię akurat ThinkPada
    nie jest bardzo duże.

    > W czasach kiedy prowadziłem serwis komputerowy, 90% przypadków gdy
    > użytkownicy skarżyli się na powolność komputera to był problem
    > oprogramowania (zawalony rejestr Windows, nainstalowanych milion
    > pasków,
    > wirusy, antywirusy...). Na drugim miejscu były komputery kupione w
    > markecie, złożone po kosztach i z minimalną możliwą ilością RAM -
    > uruchomienie pasjansa wywoływało dziki swap. Nie twierdzę że i tu tak
    > jest, ale jeśli komputer nie był "bardzo wolny" od zawsze, to zapewne
    > reinstalacja systemu na świeżo przywróci go do dawnych osiągów

    To wszystko prawda. Trudno mi teraz porównać szybkość obecną
    z tą zaraz na samym początku. To było 11 lat temu. Natomiast
    system był w tym czasie parokrotnie instalowany na świeżo, ostatnio
    2 lata temu i niewiele to zmieniało.

    > No ale oczywiście nie naprawi to zimnego lutu na płycie głównej.

    No właśnie. Liczyłam się z tym, że w niedalekiej przyszłości czeka
    mnie wymiana laptopa. Nie sądzilam jednak, że nastąpi to tak szybko.
    Chcę wykorzystać możliwość używania go jeszcze, bo wybór nowego
    modelu jest łatwiejszy mając dostęp do grup i w ogóle do Internetu,
    niż tylko na podstawie pielgrzymki po sklepach. Chociaż przed zakupem
    wybrany model obejrzę w sklepie.

    Pozdrawiam
    Ewa