  • Data: 2021-08-23 14:28:05
    Temat: Re: Programowanie wizualne
    Od: Maciek Godek <g...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    niedziela, 3 maja 2020 o 23:32:55 UTC+2 g...@g...com napisał(a):
> [...]
    jest potrzebna, to jest też dostępna a jak jest dostępna, to taką funkcję można
    napisać normalnymi metodami wielokrotnie szybciej.
    > Zgadza się. Jest to prawdopodobnie najbardziej nieefektywna metoda programowania od
    czasów kart perforowanych.
    > Tego z całą pewnością nie chcesz mieć.
    > Tutaj jedyna wartość dodana to "wiedza z eksperymentu".
    > Dla mnie jest to pierwszy krok (nawet jeśli drugi raz postawiony) w pomyśle
    radykalnego odejścia od "tekstowości" programowania.

    > Na tym etapie nie ma to jednak absolutnie żadnej wartości praktycznej.
    >
    > Docelowo zaś: jest nadzieja, że dla różnych zastosowań zwiększy to efektywność
    różnych interakcji za pośrednictwem Smartfona. Ale na tym etapie to tylko nadzieja.

    Niedawno ukończyłem kolejny prototyp, który będę przedstawiał w najbliższy piątek na
    warsztatach Scheme'owych na ICFP.
    Jest już funkcjonalny w tym sensie, że można w nim już otwierać i zapisywać pliki.
    Usprawniłem znacząco techniki pracy z wyrażeniami, i już jest "prawie przyjemnie".

    Nagrałem też demo analogiczne do poprzedniego

    https://www.youtube.com/watch?v=mTAidNdQ2SE

    To, co na poprzednim demie zajęło 3 minuty, w nowym edytorze zajmuje mi mniej niż
    połowę tego czasu, tzn. ok. 1:20.
    Na klawiaturze ekranowej napisanie tej definicji zajęło mi ciut poniżej minuty, więc
    już się zaczyna robić porównywalnie.

    (Nie zmienia to faktu, że na klasycznej klawiaturze zajmuje mi to kilkanaście sekund)