  • 171. Data: 2014-12-10 20:11:01
    Temat: Re: Projektowanie układu z myślą o długowieczności
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2014-12-10 18:57, Marek wrote:
    [...]
    > Po tym doświadczeniu zastało mi smutne przekonanie, że satel tylko do
    > pirów się nadaje i załączania syrenki, nic więcej. Bo jak się spróbuje
    > więcej, to są tylko nerwy.
    Hehe, nie jesteś jedyny. Dziadowska firma.

  • 172. Data: 2014-12-10 22:21:40
    Od: Dupek Żołędas <s...@g...com>

    W dniu 10-12-14 18:18, Atlantis pisze:

    > A tak zastosuję po prostu taki element:
    > http://allegro.pl/i4872214673.html

    OK.
    Stosuj 1wire.Stop.
    Na złość mamie się przeziębię.Stop
    Widać każdy musi się przekonać na własnej dupie.Stop.
    Nie zawracaj więcej dupy skoro wszystko wiesz najlepiej.Stop
    Niech nam żyje i podrasta nasz Atlantis chluba miasta.Stop.

  • 173. Data: 2014-12-11 09:01:05
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2014-12-10 22:21, Dupek Żołędas pisze:

    > Stosuj 1wire.Stop.
    > Na złość mamie się przeziębię.Stop

    Teraz zaczniesz trollować? ;)
    Nigdzie nie napisałem, że uparłem się na 1wire. Napisałem jedynie, że
    nie udało mi się znaleźć alternatywy na bardziej cywilizowanym
    interfejsie. Przez alternatywę rozumiem mały, kompaktowy, wodoszczelny
    czujnik, do którego nie trzeba dobudowywać interfejsu komunikacyjnego.

  • 174. Data: 2014-12-11 11:20:40
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

> [...]
    > interfejsie. Przez alternatywę rozumiem mały, kompaktowy, wodoszczelny
    > czujnik, do którego nie trzeba dobudowywać interfejsu komunikacyjnego.

    Według mnie z 1wire przy odpowiednim zabezpieczeniu nie powinno być żadnych
    problemów. Ale z analogowym czujnikiem na kilku-metrowym kablu też nie
    powinno być problemu.

    Myślałem, że nigdy się o 1wire nie otarłem, ale właśnie sobie przypomniałem,
    że z 10 lat temu trafiło w moje ręce urządzenie, które u klientów "się
    przegrzewa i przestaje działać". Prawidłowy wniosek powinien być odwrotny:
    "przestaje działać i się grzeje" ale trudno winić użytkowników o złą
    interpretację gorącej obudowy. Było tam wiele podstawowych błędów, ale
    główną przyczyną powodującą "przegrzewanie się" było bezpośrednie
    podłączenie gniazda na pastylki Dallasa do nogi procesora.

    Sprawa jest dziecinnie :) prosta: załóż, że impuls ESD 8kV (szczegóły
    impulsu znajdziesz) podajesz bezpośrednio na pin 1-wire urządzenia (to samo
    dotyczy czujnika) i zadbaj o to, aby przy czymś takim żaden element nie
    dostał nic ponad "Absolute Maximum Ratings". Pamiętaj o pojemnościach i
    indukcyjnościach pasożytniczych. Aby było jeszcze lepiej możesz następnie
    zrobić to samo dla impulsu surge (wystarczy jak przyjmiesz 1kV przez 40om).
    Musisz jeszcze tylko tak napisać program, aby żadne bursty go nie
    wprowadzały w maliny. Jak to zrobisz dobrze to moim zdaniem 1wire będzie
    działało długo i burze mu nie będą straszne (chyba że wystawisz czujnik
    zamiast piorunochronu).

    Analogowy czujnik zabezpieczyć znacznie łatwiej bo nie trzeba zapewniać
    komunikacji.
    P.G.

  • 175. Data: 2014-12-11 13:49:53
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2014-12-11 11:20, Piotr Gałka pisze:

    > Według mnie z 1wire przy odpowiednim zabezpieczeniu nie powinno być
    > żadnych problemów.

    Planuję wykonać osobny moduł 1-wire, współpracujący z MCU. Izolacja
    galwaniczna na linii sygnałowej będzie zrealizowana za pomocą jakiegoś
    układu ISO. Do tego izolacja zasilania na jakiejś małej przetwornicy
    DC-DC. Dalej pójdzie sprzętowy kontroler 1wire (komunikujący się z MCU
    za pośrednictwem I2C). Przy gniazdku służącym do podłączenia magistrali
    umieszczę jeszcze dodatkowo transila dedykowanego dla 1wire.

    Poza tym zastanawiam się jeszcze nad zastosowaniem ekranowanego kabla w
    roli magistrali.

  • 176. Data: 2014-12-14 02:11:08
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "JDX" <j...@o...pl> wrote in message

    > Jak to mówią - nie matura, lecz chęć szczera zrobi z ciebie menedżera. :-D

    Nie wiem jak Ty, ale ja wolę ciekawszą pracę inżyniera niż nudniejszą
    pracę managera, mimo gdyby była lepiejpłatna...

    W pewnym momencie zarabiasz na tyle, że cenisz sobie inne rzeczy
    w robocie bardziej niż samą kasę i te $10k USD rocznie w jedną czy
    drugą stronę nie robi na tobie takiego wrażenia jak np. to co projektujesz,
    czym (jakimi narzędziami), w jakim zespole, ile masz płatnego urlopu
    jaką swobodę godzin pracy itp, itd - ja bym się ze swym managerem
    na roboty nie zamienił, mimo że wiem że dużo więcej ode mnie zarabia...

  • 177. Data: 2014-12-14 02:15:39
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

  • 178. Data: 2014-12-14 02:46:22
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2014-12-14 02:11, Pszemol wrote:
    > "JDX" <j...@o...pl> wrote in message
    [...]
    > Nie wiem jak Ty, ale ja wolę ciekawszą pracę inżyniera niż nudniejszą
    > pracę managera, mimo gdyby była lepiejpłatna...
    Hmmm... A czy to nie jest/było oczywiste, że uważam menedżerów,
    marketingowców, sprzedawców itp. tałatajstwo za podludzi? :-)

  • 179. Data: 2014-12-14 11:46:31
    Od: d...@g...com

    użytkownik JDX napisał:

    > Hmmm... A czy to nie jest/było oczywiste, że uważam menedżerów,
    > marketingowców, sprzedawców itp. tałatajstwo za podludzi? :-)

    To czesc wiekszej ukladanki.
    Malo bylo fajnych rzeczy 30-40 lat temu w PRLu o ktorych
    czlowiek dowiaduje sie dopiero dzisiaj, moze i byli zdolni
    ludzie ktorzy cos tam potrafili zaprojektowac, tylko co z tego
    jak nie bylo tego w sklepach.

  • 180. Data: 2014-12-22 14:21:47
    Od: "adamschodowy" <a...@g...pl>

    > Coś jeszcze powinienem wziąć pod uwagę?

    zrobienie czytelnej dokumentacji i zachowanie jej w bezpiecznym miejscu aby w razie
    zmian wiedzieć co miałeś kiedyś na myśli - ja czasem klnę na siebie sprzed x lat,
    zarzucając sobie młodszemu olewactwo i brak logiki a obecnie -sklerozę