  • 61. Data: 2018-05-23 22:44:36
    Temat: Re: Propozycje obowiązkowych systemów od 2012
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    > Wręcz przeciwnie - budżet jest sztywny i z góry określony.
    > W ramach budżetu możesz kupić "golasa" i go doposażyć do pożądanego
    > wyposażenia, lub też zakupić wersję wyższą..

    Albo kupić auto z klasy wyższej niż pierwotnie rozpoznawana - jeszcze
    więcej będzie miało.

    > W moim przypadku to drugie rozwiązanie zawsze było tańsze..

    A ja za wyższą cenę, to wolę kupić lepsze auto niż inwestować w wyższe
    wersje gorszego.

  • 62. Data: 2018-05-23 22:44:55
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 23-05-2018 o 22:35, kk pisze:

    > SRAM NA TO !!!

    PLONK

  • 63. Data: 2018-05-23 22:45:59
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-05-23 o 21:49, Adam pisze:

    > Ja to widzę tak:
    >
    > Jadąc na trasie autem bez tempomatu, to albo jakiś wariat mnie
    > wyprzedza, albo jakaś melepeta blokuje ruch. Ciągle się wkurzam i jadę
    > metodą gaz-hamulec.
    >
    > Jadąc autem z tempomatem słucham muzyki i mam w głębokim poważaniu tych,
    > co mnie wyprzedzają - znaczy: nie przeszkadzają. Jadę odprężony i
    > bezstresowo.

    No ale jak to robisz tempomatem pasywnym ? Ustawiasz sobie prędkość
    niższą niż wszyscy inni by nie musieć go dezaktywować i aktywować ?

    > Czas przejazdu 1-szego wariantu 4 godziny, czas w 2-gim wariancie 4:15.
    >
    > Oczywiście nieco przerysowuję, ale tak to z reguły jest. Jeśli jadę
    > autem z tempomatem, tym bardziej aktywnym, to go uruchamiam.

    Na zakręcie zwalnia ? Przyspiesza przy wyprzedzaniu by nie blokować pasa ?

  • 64. Data: 2018-05-23 22:52:04
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-05-23 o 22:35, kk pisze:

    > SRAM NA TO !!!

    My sramy na twoje pierdolenie o wyrobie samochodopodobnym.

    Pozdrawiam

  • 65. Data: 2018-05-23 23:36:06
    Od: g...@g...com

    W dniu wtorek, 22 maja 2018 12:15:46 UTC+2 użytkownik Bolko napisał:
    > system X
    > system Y
    > system Z

    Coś podejrzewam że najlepsza korzyść w porównaniu do ceny to byłoby pikadło co pika
    przy niezachowaniu odstępu. Minimalny odstęp w zależności od prędkości.
    Opcjalnie wyświetlacz jak blisko limitu mamy.

  • 66. Data: 2018-05-23 23:59:36
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik z ...@...pl ...

    > PS. Myślicie że odbędzie się jakaś rzetelna dyskusja co do tych
    > nowych obowiązków motoryzacyjnych?

    Mysle ze jak bedziemy sie dac prowadzic na postronku hasła "ta zła unia"
    to nikt nie bedzie sie czuł zobowiazany takiej dyskusji prowadzic.

    > Patrzcie jak zostało uchwalone RODO.
    > Teraz wszyscy się łapią za głowę co to za g...o nam przysłali
    > marsjanie :-)

    Co konkretnie masz na mysli?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    którzy nie mają już nic do stracenia. " Janis Joplin

  • 67. Data: 2018-05-24 00:00:52
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > Jesteś zdekoncentrowany, im szybciej to zrozumiesz tym dłużej pożyjesz.
    > Tempomat jest super na 5 - 10 min aby dać odpocząć nodze, poruszać nią
    > trochę. Dłuższa jazda na tempomacie jest niebezpieczna - zmieniają Ci
    > się odruchy, w awaryjnej sytuacji będziesz wciskał pauzę lub liczył na
    > asystenta.

    Sytuacji awaryjnych miałem sporo. Ale rzadko na trasach.
    Ale nigdy nie zdarzyło mi się nawet zadrapanie pojazdu, a bywało, że
    musiałem się ewakuować na pobocze albo postawić auto na dwa koła, aby
    przejechać wąskie miejsce.
    A jeżdżę już od lat 80-tych, przy każdej pogodzie i najróżniejszymi
    samochodami, od najprostszych gaźnikowców do Lexusów serii LS. Nie
    miałem tylko jeszcze okazji jeździć Teslą.
    Nie dekoncentruję się. Poza tym umiem siebie obserwować - sporo było w
    podręcznikach Wyższej Szkoły Techniki Jazdy, sporo o tym pisali inni,
    jak np. Witold Rychter albo Sobiesław Zasada.

    Natomiast znam ludzi, których dekoncentruje absolutnie wszystko,
    począwszy od radia, przez rozmowę z pasażerem. Nie wiem, jak udało im
    się zrobić prawo jazdy i jak przeżyli do teraz ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 68. Data: 2018-05-24 00:35:13
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-05-24 o 00:00, Adam pisze:
> [...]

    Zapomniałem o jednym, dość istotnym:

    Wszystkie tempomaty, z którymi miałem do czynienia, działają tak, że jak
    naciśniesz gaz, to przyśpiesza, a jak puścisz gaz to wraca do prędkości
    zadanej. Natomiast wciśnięcie hamulca wyłącza tempomat.
    Gdzie tu miejsce (i po co?) na zabawy klawiszami czy dźwigienką
    tempomatu w trakcie niespodziewanej sytuacji? Jakie odruchy?
    Raczej nie.

    Tyle, że wszystkie auta z tempomatem to były (i są) ze skrzynią
    automatyczną. Nie jeździłem tempomatem ze skrzyniami ręcznymi ani
    preselekcyjnymi.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 69. Data: 2018-05-24 01:26:27
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-05-23 o 22:44, Cavallino pisze:

    > PLONK

    SRAM NA TO !!!

  • 70. Data: 2018-05-24 01:27:13
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-05-23 o 22:52, RadoslawF pisze:

    > My sramy na twoje pierdolenie o wyrobie samochodopodobnym.

    Masz jakiś kompleks