    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Prośba o poradę. Zakup aparatu (mały+fotki+filmy)
    Date: Mon, 5 Jan 2009 17:08:26 +0100

    On Sun, 4 Jan 2009, frank drebin wrote:

    > - kręcenie filmików w dobrej jakości, w popularnym formacie i bez ograniczeń
    > czasowych.
    > Mój A75 nie dość, że film 640pix może mieć max. 30 sekund i tylko 15 klatek
    > /s, to plik ma ~25MB.

    Sorry sir, ale postawiłeś warunek który zwyczajowo kończy się odesłaniem
    do słynnego operatora GSM ;)

    Zasada jest prosta, dla filmików 640x480 30 fps możesz mieć:
    - rewelacyjną jakość, którą mają np. Canony serii S* (wiem że Cię nie
    interesują z przyczyny rozmiaru, ale akurat mam dobrze zakodowane
    bo grupowicze opisywali), z zapisem rzędu 7 minut na 1 GB
    Czyli 2,5 MB/s
    Czyli 5x tyle co Twój aparat.
    - znośną jakość dla 15 min na 1 GB, czyli ok. 1,25 MB/s
    Sam mam taki aparat, acz przyznaję że starszy. Nie wiem na ile mogą
    być lepsze najnowsze konstrukcje, raczej DRASTYCZNEJ różnicy bym
    się nie spodziewał
    - "jakoś" dla kolejnej połowy z tego, czyli 30 min na 1 GB
    albo jak kto woli 700kB/s
    Daj się przekonać, że szkoda sobie psuć nerwy ;) - to się oczywiście
    *da* oglądać, ale artefakty *widać*. I nie trzeba żadnej wprawy
    w krytykowaniu obrazu.
    Jak mi napiszesz że swój obraz "znosisz", a on własnie jest w tej
    kategorii, to zauważę że masz 15 fps ;)

    I nie pisz mi ile kompresji wyciągasz z MPEG 4 bo wiem ;) - tyle że
    na propozycję przełożenia swojego procka do aparatu *razem z zasilaczem*
    nie znajdziesz wykonawcy :D

    Popatrz na to inaczej: karty teraz są relatywnie tanie, kupisz sobie
    8 GB i masz godzinkę filmu. Dobrej jakości.

    BTW: jakby akurat aparat miał tylko .MOV to się nie przejmuj.
    Hasło brzmi "Rad video tools" albo "Bink & Smacker" :D

    > Moje wymagania nie są chyba zbyt wygórowane i mam nadzieję, że coś
    > podpowiecie.

    Próbuję utemperować ;)

    pzdr, Gotfryd