  • 11. Data: 2012-10-28 16:06:42
    Temat: Re: Przednie szyby
    Od: Filip <b...@m...pl>

    W dniu 2012-10-28 10:29, qwerty pisze:
    > Witam.
    > Zaczynam powoli szukać samochodu. Jednak potrzebuję kilku informacji,
    > aby zawęzić grono poszukiwań.

    Kup BMW, w BMW szyby nie parują.

  • 12. Data: 2012-10-28 16:11:50
    Od: anabolo <a...@b...olo.lolo.pl>

    Irokez

    > Ciepły nawiew to chyba jak się silnik rozgrzeje albo Webasto.

    W poloneza truck roy?

    > Na zimę jak dla mnie to tylko grzana szyba, jak w Fordach, Lagunach czy
    > Megance miałem.

    Nie masz garażu i dorabiasz ideolo

    > Teraz mam w Toyocie tylko podgrzewany pasek wycieraczek -
    > niewarte dopłaty.

    To toyota czy pasek? Zdecyduj sie

    > Włączasz podgrzewaną szybę i pary nie ma.

    I już wiadomo po co robią robia samochody o mocy 300KM, właczysz ogrzewanie
    przedniej szyby w takim 100KM i pary on nie ma

    --
    to trolololoanabolo

  • 13. Data: 2012-10-28 17:33:22
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Irokez" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    > Na zimę jak dla mnie to tylko grzana szyba, jak w Fordach, Lagunach czy
    > Megance miałem.

    A od których roczników Laguny i Meganki mają na wyposarzeniu? Chyba od
    wersji II, ale wolę się upewnić.
    W sumie kiedyś chciałem kupić Lagunę. Niestety u 4 znajomych rozsypały się
    skrzynie biegów... Może to przypadek, a może czarna seria...
    Nawet by mi nie przeszkadzałby mi rozmiar - akurat mi się podoba. :)

  • 14. Data: 2012-10-28 18:20:10
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "tck" <t...@t...WytniJ.net.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik <v...@i...pl> napisał w wiadomości

    > cytuje:
    >
    > "Przednia szyba ogrzewana (nie ważne, czy drucikami jak w Fordach), czy
    > _ciepłym_ _nawiewem_ - ma być skuteczne zimą)."

    ale chyba logiczne, ze każde auto ma ogrzewanie!
    Chodzi o dodatkowe ogrzewanie przedniej szyby. Ford stosuje druty w szybie,
    w Audi zdarzały sie dodatkowe grzałki elektryczne przez nagrzewnicą, które
    ogrzewały powietrze lecące na szybę, kiedy auto było jeszcze zimne.

    Naprawde myślisz, ze ktoś szuka auta z ogrzewaniem?!

    Kuba (aka cita)
    gg 1461968
    Dwa ogony - Irma, Myszka.

    A4 B5, Megane MK I ph1, FJ1100N

  • 15. Data: 2012-10-28 18:22:34
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

> [...]
    > skrzynie biegów... Może to przypadek, a może czarna seria...
    > Nawet by mi nie przeszkadzałby mi rozmiar - akurat mi się podoba. :)

    rodzice mają Scenika z 1998r z podgrzewaną przednią szybą, sęk w tym, ze to
    jedyny egzemplarz jaki w życiu widziałem z takim ficzerem w tej marce z tych
    roczników. Wczesniej kłóciłbym sie, ze tego w tych modelach nigdy nie było.

    Kuba (aka cita)
    gg 1461968
    Dwa ogony - Irma, Myszka.

    A4 B5, Megane MK I ph1, FJ1100N

  • 16. Data: 2012-10-28 18:31:57
    Od: huri_khan <s...@s...pl>

    Dnia Sun, 28 Oct 2012 10:29:14 +0100, qwerty napisał(a):

> [...]
    > Astra nie ma takiego problemu (mimo, że muszę zimą skrobać od środka ;) ).

    Czy w tych samochodach były wymienione filtry kabinowe ?

    --
    [Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
    [SY] [Cruze 1,8 LT]

  • 17. Data: 2012-10-28 18:33:49
    Od: anabolo <a...@b...olo.lolo.pl>

    Kuba (aka cita)

    > Użytkownik "tck" <t...@t...WytniJ.net.pl> napisał w wiadomości

    > ale chyba logiczne, ze każde auto ma ogrzewanie!

    Owszem, sprawne albo nie ;P

    > Chodzi o dodatkowe ogrzewanie przedniej szyby. Ford stosuje druty w szybie,
    > w Audi zdarzały sie dodatkowe grzałki elektryczne przez nagrzewnicą, które
    > ogrzewały powietrze lecące na szybę, kiedy auto było jeszcze zimne.

    BMW stosowało podobny wynalazek, gdy auto było *sztywne* ...

    > Naprawde myślisz, ze ktoś szuka auta z ogrzewaniem?!

    Zakład pogrzebowy na pewno nie.

  • 18. Data: 2012-10-28 18:45:51
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "anabolo" <a...@b...olo.lolo.pl> napisał w wiadomości

    > BMW stosowało podobny wynalazek, gdy auto było *sztywne* ...

    nie słyszałem.
    BMW stosowało:
    1. akumulator ciepła, który przez jakiś czas od zgaszenia silnika utrzymywał
    pewną ilość ciepła
    2. elektryczny dogrzewacz cieczy chłodzącej silnika. Urządzenie
    przyspieszało nagrzewanie silnika, a to w konsekwencji powodowało szybsze
    nagrzewanie wnętrza auta. W Audi dogrzewacz, o którym wspomniałem był na
    wyjściu z głowicy, na wężu doprowadzającego wode do nagrzewnicy. Nagrzewanie
    silnika tym systemem było znikome.

    Kuba (aka cita)
    gg 1461968
    Dwa ogony - Irma, Myszka.

    A4 B5, Megane MK I ph1, FJ1100N

  • 19. Data: 2012-10-28 19:23:05
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

    > Nie masz garażu i dorabiasz ideolo

    No niestety pracodawca nie zapewnia parkingu zadaszonego.

    > To toyota czy pasek? Zdecyduj sie

    Co ma auto do kawałka skóry czy szmaty?

    > I już wiadomo po co robią robia samochody o mocy 300KM, właczysz
    > ogrzewanie przedniej szyby w takim 100KM i pary on nie ma

    90KM i nie zauważyłem różnicy.
    No ale skąd możesz to wiedzieć siedząc w polonezie truck roy...

    --
    Irokez

  • 20. Data: 2012-10-28 19:23:19
    Od: Filip <b...@m...pl>

> [...]
    > wspomniałem był na wyjściu z głowicy, na wężu doprowadzającego wode do
    > nagrzewnicy. Nagrzewanie silnika tym systemem było znikome.

    Słuchaj Kuba aka cita. Po pierwsze, nie w każdym BMW są dwa termostaty.
    Zależy wszystko od wersji skrzyni biegów, silnika oraz rocznika. W
    jednym były dwa termostaty w innym nie. Po drugie, nie wiem w jakim
    modelu i w jakiej wersji wyczytałeś o akumulatorze ciepła, ja o czymś
    takim nie słyszałem. BMW ma zabezpieczenie takie, że po zgaszeniu
    silnika nie leci ciepłe powietrze (to ma za zadanie utrzymać jak
    najdłużej ciepły silnik), mój silnik zimą przy -10 chłodzi się dobre 4-5
    godzin, zanim wskazówka od cieczy chłodzącej spadnie do zera. Po
    trzecie, nie słyszałem o elektrycznym dogrzewaczu cieczy chłodzącej.
    Natomiast webasto jak najbardziej. W niektórych wersjach webasto
    dogrzewa silnik automatycznie, w niektórych wersjach mamy możliwość
    sterowaniem webasto (po wyłączeniu silnika). Po czwarte, BMW posiada
    system automatycznego przewietrzania wnętrza. Dmuchawa uruchamia się co
    jakiś czas celem przewietrzania. Dzięki temu zimą nie parują przednie
    szyby. O tym nie doczytałeś...