  • Data: 2018-07-03 10:46:20
    Temat: Re: Przedwojenne automaty telefoniczne
    Od: "HF5BS" <h...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:slrnpjla96.ret.jaros@falcon.lasek.waw.pl...

    > Jest gdzieś w Piśmie napisane, że gdy cement nie związał, to msza
    > nieważna?

    Ale nie o to mi chodzi! Chodzi mi o to, że nie wyobrażam sobie kompletnego
    budynku w jeden dzień. Może jakąś lepiankę ze słomy i gliny, to tak.

    > Zebrali się zgodnie, wymurowali, a rano odprawili. Blachy pewnie na dachu

    A cement niezwiązany i jak cegła jakaś fiknie...?

    > jeszcze nie było, ale belki i deski być może tak. W każdym razie chwała za

    No, w szkielet, nawet stanowiący już jakąś konkretną i choćby minimalnie
    użyteczną całość, uwierzę. Ale to jeszcze trzeba było wyświęcić. Jeśli tak,
    to nie ma sprawy. Gołe jeszcze ściany, parę pbrazów (na czym się trzymają,
    skoro cement jeszcze miękki?), wyświęcony (no, to akurat nie musi długo
    trwać). No, po prostu jestem ogromnie ciekaw, jak to zostało zrobione
    (wyświecenie) i jak to wszystko wyglądało przy pierwszej Mszy, bo na pewno
    nie tak, jak teraz, finalnie. Że np. jakaś mała salka, ołtarz, Najświętszy
    Sakrament, wśród niestężałych jeszcze murów odprawiona Najświętsza Ofiara.

    > to, że robili co sami chcieli, a nie co ktoś im kazał.

    Brawo. To się chwali.

    > Jestem w stanie dotrzeć do ludzi, którzy wszystko pamiętają. Może pamięć
    > po latach trochę fakty ubarwia, ale na pewno prześcignęli w robocie samego
    > Wincentego Pstrowskiego, który zdołał wyrobić ledwie trzysta procent
    > normy.

    W to nie wątpię, ale nie spodziewałbym się po komunie, żeby się tym jeszcze
    chwaliła, to prawie tak, jakby owieczka się chwaliła, że zjadł jej aż dwa
    jagnięta, a nie jedno.

    > W Grecji jest odwrotnie -- buduje się całymi latami, wypuszcza
    > się ze stropu druty zbrojeniowe, że niby dla kolejnej kondygnacji.
    > Od nieukończonego budynku podatku nie ma.

    Sprytnie i tak należy działać, byle bez przesady, bo to też niedobre, w
    końcu kraj musi skądś wziąć na te wszystkie szpitale, urzędy, komunikację,
    remonty, itd. Inna sprawa, że nierzadko za dużo wycieka bokiem... (bo pewien
    rozkurz wydaje się być rzeczą naturalną).

    --
    Łapy, łapy, cztery łapy,
    A na łapach pies kudłaty.