    From: yabba <g...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Przekaźniki DPDT i overshoot
    Date: Mon, 25 Feb 2019 10:50:47 +0100

    W dniu 22-02-2019 o 18:02, Queequeg pisze:

    > Ale w normalnej sytuacji, gdy przekaźnik pracuje zgodnie ze swoimi
    > parametrami (i taki przekaźnik dalej jest sprawny), czy dopiero gdy
    > styki się zapieką (i przekaźnik tak czy inaczej jest do śmieci)?

    Przekaźniki chyba do 2A. Płynący prąd 0,25-1A, napięcie 12V. Zwykle
    przełączają się jednocześnie, ale zauważyłem, że czasem jeden styk się
    opóźni. Tylko to jest bardzo niedeterministycznie. Na 10 prób
    niejednoczesne przełączenia wystąpi 2 razy, a potem setki prób i
    przełączanie jest jednoczesne. Przekaźniki potem pracują latami.
    Myślę, że wynika to nie z zapiekania styków, ale z trochę krzywej
    kotwicy, albo innych niedokładności wykonania.
    Staram się nie łączyć tak obwodów, żeby opóźnienie przełączani jednego
    styku spowodowało spotkanie się dwóch napięć zasilania albo podanie do
    odbiornika podwójnego napięcia.

    yabba