    Date: Sun, 17 May 2015 13:34:27 +0200
    From: Atlantis <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Przelotki w płytce a większy prąd i odprowadzanie ciepła

    W dniu 2015-05-17 o 13:12, John Smith pisze:

    > Są dwa rozwiązania:
    > - 9 otworów ?0.5, płasko przycięte i lutowane (pasta, hotair) od
    > strony QFN,
    > - 1 otwór ?3 wywiercony centralnie pod padem, najpierw lutujemy
    > 32 końcówki QFN, później wieloma przewodami, ile wlezie, lutujemy pad

    Hmm... Da dałoby się to zrobić bez pasty? To znaczy stara metoda z
    cynowaniem padów po stronie scalaka i plytki, posmarowanie topnikiem,
    złożenie tego razem i przygrzanie hotairem? Gdybym poprzewlekał "mostki"
    z cienkiego drutu (tak 0,15-0,2 mm) przez otwory w centralnym padzie, a
    potem "zalał" niewielką ilością cyny i ewentualnie zeszlifował nadmiar?
    Takie rozwiązanie nie przeszkodzi w połączeniu pozostałych lutów po
    roztopieniu cyny?

    > Tak, 3 elementy, czyli tyle co nic. Będzie siać "aż miło". Jak pisałem
    > w poprzednim poście, to zaścianek.

    Jaki filtr musiałbym zastosować, żeby sprawdzało się to lepiej?

    > Jeśli planujesz produkcję, jest gotowy moduł, kup go i zrób badania na
    > emisję. Przynajmniej kasy nie wywalisz w błoto.
    > Ja "chińczykiem" już nie chcę sobie brudzić rąk.

    Ciągle mówimy o amatorskim układzie. Chciałem po prostu zobaczyć, czy
    wyjdzie mi zbudowanie tego we własnym układzie z pojedynczych części,
    bez korzystania z gotowego modułu. Poza tym jest jeszcze jedna ciekawa
    perspektywa - gdzieś czytałem, że chip ESP8266 ma możliwość podłączenia
    karty SD zamiast pamieci flash i bootowania z niej. Modułu w takiej
    wersji nie widziałem.
    A co do badania, to czy przypadkiem nowsze wersje ESP8266 (te z ekranem)
    nie przeszły testów FCC?