    From: Marek S <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Pytanie o wywoływacz AGT 087
    Date: Wed, 28 Jun 2017 00:48:13 +0200

    W dniu 2017-06-27 o 18:19, sundayman pisze:

    > Przypominam także, że kluczowa dla jakości fotochemii jest maska.
    > Czyli najlepiej jednak klisza z naświetlarni.
    > Porządnie naświetlone PCB z użyciem kliszy trudno spieprzyć przy
    > wywoływaniu :)

    Zgadza się :-) Tu muszę dodać słowo komentarza. Jeszcze kilka dni temu
    robiłem wydruki foliowe laserówką. Foliowe dlatego bo mają znacznie
    lepszy kontrast niż na kalce technicznej jak wiele osób doradza. Tak czy
    owak do czerni sporo brakowało. To skutkowało tym, że bardzo precyzyjnie
    trzeba było naświetlać płytki: 5s dłużej - zżerało cieniutkie ścieżki,
    5s mniej - nici z wytrawiania.

    Na klisze z naświetlarni nie chce mi się czekać szczególnie, że przy
    prototypach czasem 3x w ciągu dnia zdarza mi się poprawioną płytkę trawić.

    Ale... coś mnie tknęło i zrobiłem wydruk foliowy atramentówką (tusz
    pigmentowy). Ustawiłem dawkowanie tuszu +50%. No i wydruk powalił mnie
    na kolana. Czerń może konkurować z czarną dziurą :-D Ścieżki 10 milsów
    są idealnie gładkie (wyższa rozdzielczość drukarki). Krótko mówiąc: skok
    jakościowy.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek