  • Data: 2017-12-04 00:11:36
    Temat: Re: RAID5
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 3 Dec 2017 13:43:48 +0100, Dariusz Dorochowicz napisał(a):

    > Zobaczy pusty i będzie wiedział. A jak nie będzie pusty to nie będzie
    > miał właściwych informacji.

    > Jak już to raczej dane macierzy na dyskach (jakiś identyfikator, również
    > czas ostatniego montowania i zamknięcia, dzięki czemu różne zabawy z
    > podkładaniem dysków montowanych w tej macierzy i wyjętych wcześniej
    > powoduje zapisanie właściwych informacji, z tym, że takie tematy
    > sprawdzałem na mirrorze, bo łatwiej to opanować). Przełożenie zestawu
    > dysków do innego kontrolera nie powoduje że macierz się rozjeżdża.

    Wolalbym nie sprawdzac tego, bo to wiadomo, czy inny kontroler
    kompatybilny ?
    Z czego wniosek, ze trzeba bylo kupic osobny kontroler porzadnej
    firmy, bo jak padnie plyta glowna ... ale juz mi sie nie chcialo :-)

    > Z tego co kojarzę (kiedyś się bawiłem, ale to dawno było więc szczegółów
    > nie pamiętam) to nawet włożenie dysków w innej kolejności nie powodowało
    > rozjechania macierzy i kontroler sobie z tym poradził. Ale jak już to
    > był poważny kontroler RAID, nie zabawka programowa.

    W sumie to nie wiem - zabawka programowa, czy powazny kontroler to
    jest ... bo chyba procesor to widzi jako jeden duzy dysk.

    > No to ma stary czas montowania i złożenia macierzy. W zasadzie nie ma
    > zamknięcia więc dane są raczej niedobre.

    > Nie wiem jak w intelowych, ale w HP po chwilowym nawet odłączeniu trzeba
    > macierz odbudować - dość rozsądne, no bo jak inaczej?

    No w zasadzie tak - cos tam pewnie jest zle na dyskach, i nawet nie
    bardzo wiadomo co - "odbudowac" nie jest moze zbyt fortunne, ale
    sprawdzic wszystko trzeba poki dyski dobre :-)

    J.