  • Data: 2020-03-31 08:38:47
    Temat: Re: RAMdyski na DDR3 czy DDR4
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 30/03/2020 23:03, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
    > Do laptopa tego nie włożę.

    Ma tylko obrazować bezsens koncepcji.

    > - Szybkość dysku to także czas dostępu -- albo
    >   przede wszystkim czas dostępu.

    Wąpie aby miało to jakiekolwiek znaczenie dla maszyny z 2008 roku
    popędzanej archaicznym os-em. Można dorabiać silnik rakietowy do karocy,
    ale to tylko chyba na pokaz.

    Gdyby czas dostępu cache plików *naprawdę* miał znaczenie kupiłbyś
    współczesny laptop z duża ilością szybkiego RAMu, a jeszcze lepiej
    współczesny PC. Zamaist tego kisisz się na 12 letnim złomie robiąc
    jakies krytyczne taski wymagające szybkości (!). Litości ... to nie ma
    śladu racjonalizmu.

    > - SSD zużywa się w efekcie zapisywania go.

    Przy 133MB/s przypuszczalnie nie zdążysz go zniszczyć przed śmiercią
    termiczną wszechświata.

    > - Przejściówka zezwalająca na włożenie dysku SSD
    >   w miejsce napędu optycznego PATA też sporo kosztuje.

    No. Ostatnio, jakies 6 lat temu, płaciłem poniżej $2 u Chińczyka. Nie ma
    już ich na aliexpress, najwidoczniej nikomu to nie jest potrzebne.
    Trzeba było się załapać jak były.