  • 21. Data: 2010-07-17 21:38:55
    Temat: Re: Radarowy miernik prędkości ?
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 17 Lip, 09:50, "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>
    wrote:

    > Nazywają to RDS II.http://www.ciclosport.de/statische/contentframe.p
    hp4?frameid=15&conte...

    > Wprawdzie tu jest cena 100E, ale różnica między licznikiem "z", a
    > "bez" wynosi ok. 40E.

    O! niezle.
    Czy ten miernik dziala tak ze oswietla radarem otoczenie w kierunku
    poruszania sie i mierzy odbicie? W sensie ze nie celuje w cos
    konkretnego a po prostu wysyla fale szeroka wiazka w przod i mierzy
    odbicie od "byle czego"?

    Ciekawe szpeje robi ta firma...

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 22. Data: 2010-07-17 21:59:03
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    ptoki napisał(a) :

> [...]
    > poruszania sie i mierzy odbicie? W sensie ze nie celuje w cos
    > konkretnego a po prostu wysyla fale szeroka wiazka w przod i mierzy

    Ano ciekawe. Mi się też podoba parę rozwiązań :-)
    Niestety nie mam tego radaru. Prawdopodobna jest Twoja druga
    propozycja. To ma działać chyba i na rowerze i u biegacza -
    gdzieś widziałem też futerał na pasek.
    Nie chce mi się ściągać teraz instrukcji. Na swojej stronie
    Ciclosport ma chyba wszystkie instrukcje. Powinno być też do RDS-a.

    Zbyszek
    PGP key: 0xC62E926B

  • 23. Data: 2010-07-17 23:53:03
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik ptoki napisał:

> [...]
    > poruszania sie i mierzy odbicie? W sensie ze nie celuje w cos
    > konkretnego a po prostu wysyla fale szeroka wiazka w przod i mierzy

    Tak. Poszukaj u wujka Googla hasa "radar dopplerorowski". To tak działa
    - odbicie od obiektu ruchomego ma inna częstotliwość jak od
    nieruchomego, jak zdudnisz odbicie z generatorem to częstotliwość
    dudnień jest wprost proporcjonalna do częstotliwości generatora i do
    prędkości obiektu... Sporą część diod Gunna używana w policyjnych ( a
    właściwie jeszcze milicyjnych) radarach na pasmo 10 GHz (historyczne
    patelnie...) to ja temy rencamy... Z obróbka sygnało też miałem do
    czynienia - na tyle że gościa z firmy robiącej elektronikę małej
    częstotliwości pogoniłem w cholerę jak chciał żeby mu zaprojektować
    układ scalony z paroma tuzinami opampów - bo tyle w tej patelni jako
    filtry aktywne RC siedziało, gośc nie był w stanie zrozumieć że prościej
    jest funkcję analizy widma zrealizować programowo na DSP z dwoma
    tuzinami wyprowadzeń i tuzinem elementów dyskretnych jak na układzie z
    czterema tuzinami opampów, grossem i kopą wyprowadzeń i dwoma grossami
    elementów dyskretnych a DSP to w sklepie z katalogu może wybrać.

    --
    Darek

  • 24. Data: 2010-07-18 00:44:19
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 18 Lip, 01:53, "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>
    wrote:

> [...]
    > nieruchomego, jak zdudnisz odbicie z generatorem to częstotliwość
    > dudnień jest wprost proporcjonalna do częstotliwości generatora i do
    Tyle to wiem, w koncu fizyke skonczylem i sie wynikow nie wstydzilem/
    nie wstydze :)
    Ale od teorii do praktyki spora droga.
    Jak taki biegacz biegnie to mu sie radar na pasku telepie i wyniki
    trzeba jakos usredniac. A jak radar "owisnie" to trzeba by mierzyc jak
    przyspieszenie ziemskie jest skierowane i wynik mnozyc razy sinus
    (albo cosinus, albo tangens :) ) tego kata.
    A skoro sie chwala ze takie dobre to albo maja takie problemy
    rozwiazane albo pasek z radarem pije w biodra :)

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 25. Data: 2010-07-19 11:53:17
    Od: "Marvin" <m...@n...com>

    Użytkownik "VSS" <v...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > teoretyczne dywagacje z wzorami nie mieszczącymi mi się na ekranie.
    > Poszukuje praktycznego rozwiązania: schematu, płytki, ewentualnie softu

    W fotoradarach naszej krajowej produkcji (tych z Ostrowi Mazowieckiej)
    producent używa modułów mikrofalowych produkcji Tyco Electronics.
    Jest to blok metalowy wielkosci 25x25x15mm, a w nim sa dwie diody
    mikrofalowe wbudowane w falowód. Do jednej podaje sie napiecie (generator) z
    drugiej zbiera sygnał. Całosc zestrojona, gotowa do pracy. F=24,5G. W
    zasadzie nic wiecej po stronie w.cz się nie robi.

    Cena chyba 100 euro :(

    Marvin

  • 26. Data: 2010-07-19 13:49:02
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 19.07.2010 13:53, schrieb Marvin:
> [...]
    > drugiej zbiera sygnał. Całosc zestrojona, gotowa do pracy. F=24,5G. W
    > zasadzie nic wiecej po stronie w.cz się nie robi.

    w jakimś starym radioelektroniku (chyba rocznik 1980 lub 1981 czy coś
    podobne) był opis budowy antyradaru. W każdym razie konstrukcję
    mieszacza na 10GHz można stamtąd zerżnąć. A w sumie to konstrukcja jest
    identyczna: masz heterodynę na powiedzmy 10.5GHz i mierzysz
    częstotliwość fali odbitej przez zdudnienie z heterodyną. Największy
    problem masz z "hydrauliką", czyli z wykonaniem splittera takiego, by
    większość mocy szła w kierunku anteny, a do diody odbiorczej tylko
    troszeczkę.

    Waldek

  • 27. Data: 2010-07-19 18:12:58
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Waldemar Krzok napisał:

> [...]
    > problem masz z "hydrauliką", czyli z wykonaniem splittera takiego, by
    > większość mocy szła w kierunku anteny, a do diody odbiorczej tylko

    I z dostrojeniem wszystkiego a zwłaszcza z dobraniem punktu pracy diody
    Gunna - zawodowemu mikrofalowcowi nie przynosi ujmy spalenie tuzina diod
    na etapie konstruowania i co dziesiątej przy uruchomieniach
    produkcyjnych. Trochę w mikrofalach i konkretnie w diodach Gunna
    zdarzyło mi się robić (ostatnie parę setek diod do tych radarów na 10GHz
    to temy rencamy...)

    --
    Darek

  • 28. Data: 2010-07-19 19:49:30
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 19 Jul 2010 15:49:02 +0200, Waldemar Krzok wrote:
> [...]
    >identyczna: masz heterodynę na powiedzmy 10.5GHz i mierzysz
    >częstotliwość fali odbitej przez zdudnienie z heterodyną.

    Tylko ze tam nie bylo mieszacza, czy tez moze byl ale nie taki.

    W falowodzie umieszczono kolejno dwie diody - na pierwsza podawano
    500Hz, z druga uzywano jako detekcyjna i zbierano sygnal.

    W sumie ta pierwsza to niby mieszacz, ale 500Hz sie nie da tak latwo
    podniesc :-)

    >Największy
    >problem masz z "hydrauliką", czyli z wykonaniem splittera takiego, by
    >większość mocy szła w kierunku anteny, a do diody odbiorczej tylko
    >troszeczkę.

    A moze wcale nie ma problemu ? Zaslepic falowod z jednej strony,
    cwierc fali od konca umiescic diode detekcyjna, w kolejnej strzalce
    doprowadzic generator - promieniowac bedzie otwartym koncem, a na
    diodzie detekcyjnej bedzie sie mieszac. Moze ktos potrafi policzyc
    jakie musza byc parametry zeby dioda sie otwierala.

    Gdzie mozna kupic jakies diody Gunna, moze bym sie pobawil .. ?

    J.

  • 29. Data: 2010-07-19 23:55:04
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 16 Jul 2010 15:11:31 +0200, VSS wrote:
    >Czy w warunkach domowych mozliwe jest zbudowanie radarowego miernika
    >prędkości ?

    W koncu pomyslalem ze google na pewno wie ..

    http://www.hobbytron.com/r-sg7.html
    http://www.ramseyelectronics.com/cgi-bin/commerce.ex
    e?preadd=action&key=SG7
    http://www.ramseyelectronics.com/downloads/manuals/S
    G7.pdf

    http://www.siliconchip.com.au/cms/A_107875/article.h
    tml
    http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=6116
    01

    Ale to wszystko wokol jednego.

    J.

  • 30. Data: 2010-07-22 08:04:59
    Od: "VSS" <v...@g...pl>

    J.F. wrote:

    > http://www.ramseyelectronics.com/downloads/manuals/S
    G7.pdf

    noo, pierwszy konkretny schamat :)
    musze to dokładnie obejrzec, może coś zmajstruję

    --
    VSS
    http://vss.pl