    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Retrigger na 4538 nie retriggeruje (+ zła stała czasowa)
    Date: Tue, 13 Jun 2017 11:11:43 +0200

    W dniu 2017-06-12 o 22:56, Adam Wysocki pisze:
    > Hej,
    >
    > Schemat: http://www.chmurka.net/r/retrigger/sch.png
    >
    > Cel jest taki, żeby na wyjściu nie było napięcia tak długo, jak będą
    > pojawiały się impulsy na wejściu (LEDA, LEDK). Maksymalny czas między
    > impulsami, ze schematu, powinien wynosić 2.7s (R6 * C1), czyli jak przez
    > ten czas nie będzie impulsów, to napięcie powinno się pojawić. Chodzi o
    > wykrycie, czy alarm jest uzbrojony (i miga LEDem), czy nie.
    >
    > Tylko że układ nie zachowuje się tak, jak bym się spodziewał.
    >
    > http://www.chmurka.net/r/retrigger/single-short.png

> [...]
    Wszystko jakby się zgadza.

    W ramach szukania dziury w całym:
    Dla HC4538 podają nie RC a 0,7RC, ale Ty masz CD więc powinno być RC.
    Czy pin 2 ma prawo być nie podłączony?
    Może ta druga połówka cały czas generuje i może z tego powodu jakieś
    impulsy na zasilaniu scalaka wpływają na tę pierwsza połówkę - nie masz
    przyzwoitego kondensatora na zasilaniu scalaka tylko jakiś elektrolit.

    Ja bym zaczął od pooglądania napięcia na C1, ale nie wiem co by to miało
    dać.
    P.G.