  • Data: 2019-09-13 11:11:46
    Temat: Re: [Retro] Interfejs magnetofonu
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "heby" napisał w wiadomości grup
    On 12/09/2019 21:35, RoMan Mandziejewicz wrote:

    >DOS to CP/M. Co prawda starali się dryfować w jakimś biżej
    >nieokreślonym kierunku ale jednak oderwać się od tych korzeni cieżko.

    >Owszem w wiekszosci translowanego automatycznie z CP/M 8080 na 8086,
    >przynajmniej na początku.

    Wydaje mi sie, ze jednak byly oryginalne produkty.
    Ale w sumie to nie znalem wczesnego rynku CP/M, ani wczesnego rynku
    pecetow.
    Moze tych pare lat wystarczylo do produkcji oryginalnych wersji czy
    programow.

    >Serio? To robi się z tego znakomity prezent dla nastolatka w
    >konkursie telewizyjnym :) Nie ma to jak dostać nieużyteczną kupę
    >złomu zajmującą pół pokoju kiedy sąsiad ciupie w R-Type pół dnia na
    >Amidze a potem programuje w asm drugie pół.

    Dlaczego - AT z EGA i monitorem to brzmi dumnie.
    Ale rok 91 - wiec AT z SVGA i monitorem. I z HDD.

    Gry sie znajda :-)

    >Mało który nastolatek w domach miał taki sprzęt.

    Zeby nie powiedziec - zaden.
    Bo to jednak pare pensji kosztowalo, i raczej bylo za drogim prezentem
    dla dziecka.

    Ale moze tatus mial, a dziecko mialo dostep.

    Znajomy kiedys przyprowadzil swojego malucha do pracy.
    Dziecko "tatusiu, ja chce porysowac".
    "Czekaj, zaraz Ci cos znajde" ... i zaskoczony widze, jak odpala
    komputer, windowsa, paintbrusha .. maluj sobie ...

    > Mieli głównie Atari, C64, pojedyncze Amigi. Tak się pechowo składam
    > że byłem dokładnie w tym wieku i w tym miejscu na osi czasu i byłem
    > bardziej świadomy niż przypuszczasz.

    Tym niemniej - w 91 atarynka w konkursie dla dzieci ... ubogi ten
    konkurs.
    A pecet dla takiego 16+ w branzowym konkursie ... to brzmi dumnie.

    >Przeciętmy nastolatek w PL nie miał telefonu w okolicy 90/91. Mi
    >założyli w 92 albo 3. W drodze wyjątku.

    W latach 80-tych we wroclawiu, w mojej klasie w liceum chyba juz
    wszyscy telefony mieli.
    Moze jacys nieliczni nie mieli.

    Co nie znaczy, ze w miescie wszyscy mieli - znajomy czekal chyba do
    98.
    To liceum tez istotne - rodzice gdzies musieli mieszkac z dziecmi
    przez 15 lat, wniosek mogl dlugo odczekac.
    Mieszkania czesto mieli w nowym budownictwie - wiec o telefonach
    pomyslano ... choc zrealizowano z opoznieniem :-)

    Tym niemniej statystyka jakas jest ..

    J.