  • Data: 2019-09-13 11:36:42
    Temat: Re: [Retro] Interfejs magnetofonu
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "heby" napisał w wiadomości grup
    On 12/09/2019 20:57, J.F. wrote:

    >Do nauki - bardzo podobne. Większośc wczesnego software na DOSa to
    >bezczelnie przetranslowane CP/Mowe 8080->8086 gotowce. Myśle że w

    W 91-96 ? Zdecydowanie nie. Szczegolnie, ze juz windows sie panoszylo.

    >początkowym kresie róznice były tylko w ilosci RAM a i to niewielkie.
    >W dodaku OS Atari był łudząco podobny do CP/Ma a i wybór
    >profesjonalszego softu jak się miało stację dysków jakiś był.

    >Do komfortu pracy - nie, 4 pixelowe czcionki się nie nadawały za
    >bardzo. Co nie zmienia faktu że programy w Fortranie kolega pisał w
    >domu na Atari i używał na uczelni na czymś większym bez zauważalnych
    >zmian.

    Byl Fortran na Atari ? Zdziwiony nieco jestem :-)

    >Przy czym weźmy w poprawkę że w PL to był problem. Reszta świata,
    >nawet z 8-bit maszynami, kupowała dedykowany monitor. Na nim 80
    >kolumn to nie był jakiś wielki problem, nawet jesli to tylko 4 bitowe
    >fonty.

    No i co ci da dedykowany monitor do Spectrum, Atari czy C64 ?

    Owszem - Amstrad CPC 64 - tam bylo 80 znakow.
    Chyba, ze ktos kupil monitor kolorowy, to 80 nie nadawalo sie do
    ogladania :-)

    >Bo timex i ZX miały ten sam problem - prawie CP/M tylko pamięć źle
    >podzielona i d...a. Co nie zmienia faktu że poprawki w kodzie były
    >możliwe i jakaś pseudo wersja CP/M na gołym ZX ponoć chodziła.

    Ale CPM w stacji i terminal z 64 znakami to juz jest cos, a 32 -
    ponizej krytyki :-)

    >Były przygodówki ale prawie wszystkie miały lepsze implementacje na
    >Amigę.

    Byc moze gorsze, ale jednak byly :-)

    >No i znowu wygrać Amigę a wygrać PC przestaje być dylematem.

    Ale wygrales 8-bit atari :-)
    No dobra - lepsze atari niz nic, w wieku 5-18 lat ciagle jest na czym
    pograc ...

    >Jakie to po latach wszystko się gładkie zrobiło, wszystko działało i
    >cacy było :D

    Ale to Windows juz sie pare lat poniewieralo, i gry powstaly ...
    Tak wlasnie patrze - od 1996 wydaja CD-Action.

    P.S. Moze ktos skojarzy i podpowie ... polska gra sprzed ~15 lat,
    przygodowka,
    chodzilo sie po takiej zabudowanej wyspie, tzn wyspa stozkowa i
    zabudowana miastem.
    Grafika dosc nietypowa - niby uboga, ale jednak oryginalna i ciekawa.

    J.