  • Data: 2019-05-15 14:57:36
    Temat: Re: Ruch prawostronny, ale czy zawsze?
    Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu wtorek, 14 maja 2019 22:18:27 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

    > Przy okazji:
    > Trochę po świecie jeździłem.
    > Ale chyba tylko w Polsce jest tak, że latem asfalt się topi od gorąca,
    > zimą pęka od mrozu, koleiny tworzą się od przejeżdżających samochodów,
    > studzienki zwykle są za nisko lub za wysoko, itd. Zawsze coś innego nie
    > tak, oprócz drogi. Taki dziwny endemiczny klimat u nas.
    >
    > W innych krajach jakoś tego nie widać.

    Widac
    W Niemczech nie tak dawno odcinek autostrady sie zapadł np
    Bywam dość regularnie w okolicach Lubeki i tam drogi połatane gęsto
    Fakt faktem że chyba technologię łatania mają lepsza bo te połatane drogi trochę
    równiejsze. U nas jak zalepia dziurę to z reguły powstaje w tym miejscu górka, w
    Niemczech robią to trochę dokładniej.
    Ze dwa lata temu u nas zapadł się ok 100metrowy fragment drogi więc zrobili ok 150
    metrów od nowa. I ten nowy odcinek asfaltu wylany jest tak ze z jednej strony nowy
    asfalt jest wyżej o tak na oko 2cm od starej drogi a z drugiej strony wyraźnie niżej
    od starej drogi. Więc wjeżdżając na ten odcinek auto podskakuje, wyjeżdżając również
    czujesz gdzie kończy się nowe a zaczyna stare.
    I byłby psioczył; na naszych drogowców gdy nie to że podobnie zrobioną naprawę drogi
    trafiłem w okolicach miasta bodajże Eutin w Niemczech.
    I tak się zastanawiam: ludzie potrafią precyzyjnie lądownik gdzieś tam w kosmosie
    posadzić a nie potrafią dokładnie dziury w drodze zalepić.
    Co do studzienek w drogach- te tez sa wszędzie, nie jest to tylko nasz wynalazek.