  • Data: 2014-04-15 11:26:49
    Temat: Re: Ruch w sieci ze switchem
    Od: Adam Górski <gorskiamalpa@wpkropkapl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-04-14 09:05, s...@g...com pisze:
    > Czesc.
    > mam pytanie dotyczace ruchu pakietow w sieli LAN w ktorej zamiast routera jest
    switch.
    > w sieci z routerem komputer wysyła pakiet ARP po jakis adres IP, a ten adres mu
    odpowiada i to dziala.
    > Pyatnie moje jest dlaczego w sieci ze switchem jest inaczej.
    > tak mi sie przynajmniej wydaje, ponewaz mam podpiete urzadzenie pod siec i w tej
    gdzie jest router wszystko działa, a po zmianie na switcha juz nie. jak recznie
    przypisze MAC do IP poleceniem ARP -a ... to zaczyna się komunikować w sieci ze
    switchem a bez tego nie pracuje.

    > moze mi ktos powiedziec dlaczego? nawet zapytan ARP nie widac z adresu komputera
    (uzywam Wireshark)

    Podaj:

    1. Adres komputera, maskę itd z którego nawiązujesz połączenie
    2. Adres urządzenia itd
    3. Narysuj lub opisz jak i do czego jest podłączona sieć

    Pozatym.

    Wysyłający zapytanie komputer sprawdzi najpierw tablicę routingu. Jeżeli
    adres docelowy nie należy do tego samego segmentu sieci jak wysyłający,
    zapytanie będzie wysłane od razu do bramy domyślnej.

    Jeżeli na podstawie tablicy routingu okaże się że segment sieci jest ten
    sam i nie jest znany adres celu, to wtedy jest wysyłane zapytanie ARP a
    następnie zapamiętywane do dalszego wykorzystania.

    Kluczowe są informacje które podałem wcześniej.

    Pzdr.

    Adam Górski