  • Data: 2017-01-19 17:23:13
    Temat: Re: SSD używany - warto?
    Od: MB <d...@d...mailexpire.com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 18.01.2017 o 03:50, Krystek pisze:
    > Hejka. Mam możliwość nabycia drogą kupna dysku SSD po okazyjnej cenie -
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    LOL

    > Crucial model CT240BX200SSD1, czyli BX200 z 240GB Flash RAM. Sprzedający
    > zaprezentował stan zużycia tego dysku, który wygląda następująco
    > (przepraszam za jakość obrazka) -
    > <http://i64.tinypic.com/zujwis.jpg>

    Powiedz znajomemu, że do tego rodzaju grafiki zdecydowanie lepiej
    nadaje się bezstratny PNG. JPG to raczej do zdjęć z przejściami
    tonalnymi itp. Przecież na tym screenie prawie nic nie widać.

    > Suma odczytów hosta: 858 GB
    > Suma zapisów hosta: 507 GB
    > Suma zapisów NAND: 816
    > Włączenia dysku: 292 razy
    > Czas pracy: 61 godzin
    > Warto? Nie warto? Nie jest to zajechany dysk?

    To jest dysk praktycznie nie używany. Pytanie dlaczego tak mało używany
    i dlaczego tak mało godzin pracy w stosunku do ilości włączeń.
    To był dysk w kieszeni USB czy ktoś edytował dane SMART?

    Bla porównania dane z dzisiaj mojego Samsunga 830 128 GB:

    https://www.techpowerup.com/ssdz/details/3305/

    W skrócie:
    Power-on Hours (POH) 25970 (1082d 2h)
    Power Cycle Count 940
    Total LBAs Written 17,063 TB

    Działa jak złoto. No ale to SSD z czasów przed wynalazkami w stylu TLC
    (27 nm MLC NAND).