    From: atm <...@v...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Samsung Skyrocket czy HTC One X?
    Date: Sun, 21 Oct 2012 19:39:59 +0200
    <k5ms9a$h8j$2@dont-email.me> <k5mu4o$fnh$1@node1.news.atman.pl>
    <50826cc6$1@news.home.net.pl> <s...@h...ck.polsl.pl>
    <k5u9cv$q27$1@dont-email.me> <s...@h...ck.polsl.pl>
    <5083bc66$0$1301$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@h...ck.polsl.pl>
    <5083e6b6$0$26696$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@h...ck.polsl.pl>
    <5083f92f$0$1311$65785112@news.neostrada.pl> <k60v0i$1h5$1@dont-email.me>
    <188l7d04gi0bu$.12ysx0qo9isph.dlg@40tude.net>
    <k610cc$9ln$1@dont-email.me> <ra0mgxnqtngd$.1x25tw1fw5khe.dlg@40tude.net>
    <k61a26$743$1@dont-email.me>

    > I kilka filmów nie zmiescisz z całą resztą na 32G pamięci telefonu?
    > Jak to było że dawniej film na DVD się mieścił mającym 4,7GB
    > a teraz na 32G Ci się nie mieści...

    > Co ma komputer do telefonu?

    Jeden taki opowaidal na scenie jakis czas temu o erze PostPC, o tym ze
    typowe PCtey odchodza do lamusa. Teraz zas okazuje sie, ze w smartfonie,
    ktory obecnie jest po prostu przenosnym komputerem trzeba trzymac tylko
    niezbedne, aktualne pliki reszta zas na zmurszalym, zakurzonym PCcie i
    co chwila cos kasowac i przenoscic...
    Mam w iP swietna Galerie (ktora nie wie co to podfoldery ale co tam) a w
    niej tylko ostatnie zdjciecia bo filmik z cioci imienin byl zbyt duzy i
    niestety nie pokaze go podczas odwiedzin rodziny...zapomnialem ponownie
    zaladowac do telefonu. Podobnie fotki z wakacji. No i muzyka - tylko
    najnowsza plyta Lady Gagi, reszta musze szybko wykasowac i uporzadkowac.
    Mam iPada (ktory nie jest iPhone i z niektorymi nie mam oczym w tym
    zakresie rozmawiac). Uzywam go sporadycznie, zaladowalem 67 aplikacji,
    zdjecia zajmuja 1.7GB, flimikow nie ma (bo przeciez to glupie urzadzenie
    nie rozumie popularnych formatow i na dziendobry trzeba kombinowac),
    zero muzyki, zero map, zero podcastow. Efekt koncowy? z 16GB dostepne
    tylko 5.8GB....
    Najlepszy zart Apple to nagroda 10.000$ do wydania w iTunes, zwyciezca
    bedzie mial zajecie na dlugie lata ;]
    Dosc szybko mozna przyzdwonic glowa w mur 16GB bez wiekszych kombinacji
    czy wspomnianego wczesniej "hoarding". Taka walka o przestrzen
    przypomina mi raczej przygotowywanie dyskietek systemowych na Amige czy
    PC w latach '90.

    Chmura? Ja wiem ze Stany to rewelacyjny kraj i nawet Yogi w Yellowstone
    streamuje sobie filmy. Niestety, w Polsce nawet jesli jest zasieg to
    predkosc nie zawsze jest zadowalajaca.

    Co do posiadania slotu na karte:
    Idealnym rozwiazaniem jest 16GB wbudowanej pamieci plus slot. Tak mam w
    SGS2 i taki uklad sprawdza sie doskonale. Jesli komus wystarczy 16GB -
    prosze bardzo ma na dziendobry. Chce wiecej - kupuje karte i po
    zawodach. Moze sobie na niej trzymac tylko media, moze instalowac
    aplikacje, zdjecia, mapy. Nabywaca takiego urzadzenia nie musi przy
    zakupie okreslac swoich pozniejszych potrzeb, przeciez one sie zmieniaja
    w czasie.
    Nie wiem tez czy to taka frajda robic za jelenia (moj iPadowy przypadek
    sie nie liczy, kupilem raczej pod katem bliskich).
    Jesli w SGS2 nie wystarczy mi 16GB, dokupie kolejne 16GB na karcie,
    niech bedzie szybka class10 za 45zl.
    Przed zakupem iPhone'a biore pod uwage ciaze zony i pozniejsze filmiki z
    maluchem, potencjalne wakacje w SriLance, imieniny cioci.... nie 16GB
    nie wystarczy, decyduje sie na 32GB (ktore w praktyce nie beda 32GB ale
    co tam, Apple liczy inaczej). Ile musze zaplacic w tym przypadku za
    16GB? 450zl. Tak 10 razy wiecej niz karta sd dajaca swobode wyboru
    pojemnosci. Wspominalem juz, ze Apple ma porblemy z liczeniem?
    Jak to bylo swgo czasu na papierosach pisane? "Wybor nalezy do Ciebie"