  • 71. Data: 2012-08-20 22:15:11
    Temat: Re: Sciezka dla rowerow ...
    Od: PK <k...@n...pl>

    On 2012-08-20, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> wrote:
    > Pan mgr inż. który po informatyce i napisaniu pracy dyplomowej z baz danych
    > wykłada się na prostym zapytaniu SQL.

    Dygresja:
    Zdajesz sobie sprawę, że można się nawet doktoryzować z baz danych,
    a SQLa w życiu nie zobaczyć?

    pozdrawiam,
    PK

  • 72. Data: 2012-08-20 23:12:53
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 20.08.2012 22:07, Adam Płaszczyca wrote:

    > Pan mgr inż. który po informatyce i napisaniu pracy dyplomowej z baz danych
    > wykłada się na prostym zapytaniu SQL.
    Z teorii baz danych? No fakt, że powinien jakoś SQL ogarnąć, ale jest to
    właśnie przykład "znajdź kiepskiego magistra" - na roku, który kończy
    ponad 100 osób prześlizgną się ci kiepscy. A co dopiero na jakiejś
    kiepskiej uczelni.

    Dla kontrastu - dorabiałem na boku m.i. w sql (a także C/C++, asm x86 i
    javie) jeszcze w klasie maturalnej (pisałem zaliczenia, jakieś kawałki
    do prac dyplomowych, i nie tylko) - i czego to niby dowodzi? Może, że
    ogólniaki takie wspaniałe?

    Michoo

  • 73. Data: 2012-08-22 01:55:57
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia 20 Aug 2012 20:15:11 GMT, PK napisał(a):

    > Dygresja:
    > Zdajesz sobie sprawę, że można się nawet doktoryzować z baz danych,
    > a SQLa w życiu nie zobaczyć?

    Zdaję sobie sprawę, że można się tez doktoryzować z porównania katów
    ugięcia kolan w tańcach rytualnych plemion południowych Indian.

    --
    ___________ (R)

  • 74. Data: 2012-08-22 01:57:15
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 20 Aug 2012 23:12:53 +0200, Michoo napisał(a):

    > Z teorii baz danych? No fakt, że powinien jakoś SQL ogarnąć, ale jest to
    > właśnie przykład "znajdź kiepskiego magistra" - na roku, który kończy

    Zapomniałeś o tym, że to był inż. I jego praca dyplomowa to dokładniej było
    'optymalizacja działań relacyjnych baz danych'.
    Wybacz, ale jesli student po 5 latach informatyki ma kłopot ze skleceniem
    prostego selecta, to to nie jest inzynier.

    --
    ___________ (R)

  • 75. Data: 2012-08-22 10:24:48
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "AdamPłaszczyca" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >Wybacz, ale jesli student po 5 latach informatyki ma kłopot ze
    >skleceniem
    >prostego selecta, to to nie jest inzynier.

    Ale on juz jest magister i mysli szerzej niz inzynier :-)

    J.

  • 76. Data: 2012-08-22 10:27:11
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    >Zdaję sobie sprawę, że można się tez doktoryzować z porównania katów
    >ugięcia kolan w tańcach rytualnych plemion południowych Indian.

    Doktorat mial byc z "baz danych".
    Ale to jest szerokie pojecie, i baza danych nie oznacza od razu SQL.

    J.

  • 77. Data: 2012-08-22 10:48:37
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    Wednesday, August 22, 2012, 10:27:11 AM, you wrote:

    > Doktorat mial byc z "baz danych".
    > Ale to jest szerokie pojecie, i baza danych nie oznacza od razu SQL.

    Nie oznacza. Ale, żeby się doktoryzować i SQLa nie zobaczyć - nie
    wierzę.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 78. Data: 2012-08-22 14:41:41
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 22.08.2012 01:57, Adam Płaszczyca wrote:

    > Zapomniałeś o tym, że to był inż. I jego praca dyplomowa to dokładniej było
    > 'optymalizacja działań relacyjnych baz danych'.
    Czyli algorytmy. SQL do tego niepotrzebny, chociaż dziwne, że go nie
    znał. Ale nie takich agentów poznałem.

    > Wybacz, ale jesli student po 5 latach informatyki ma kłopot ze skleceniem
    > prostego selecta, to to nie jest inzynier.
    Jak technik po technikum nie jest w stanie zrozumieć, że pojedynczy
    przypadek nijak ma się do trendów, do ogółu? Gównianego technika też da
    się znaleźć i to niejednego. Istotny jest stosunek dobrych do złych.

    P.S.
    są różne definicje "prostego selecta"

    P.P.S.
    Jak asystent na wydziale inf. zarabia ~2500 brutto to pójdzie tam albo
    wybitny pasjonat, albo ... Potem kadra jest taka a nie inna.

    Michoo

  • 79. Data: 2012-08-22 21:28:21
    Od: PK <k...@n...pl>

    On 2012-08-22, RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> wrote:
    > Nie oznacza. Ale, żeby się doktoryzować i SQLa nie zobaczyć - nie
    > wierzę.

    Na szczęście nauka nie jest związana z wiarą tylko z faktami :).

    pozdrawiam,
    PK

  • 80. Data: 2012-08-22 21:34:37
    Od: PK <k...@n...pl>

    On 2012-08-21, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> wrote:
    > Zapomniałeś o tym, że to był inż. I jego praca dyplomowa to dokładniej było
    > 'optymalizacja działań relacyjnych baz danych'.

    Przy takim temacie to zdecydowanie z SQLem konktaktu dużo nie miał :).

    > Wybacz, ale jesli student po 5 latach informatyki ma kłopot ze skleceniem
    > prostego selecta, to to nie jest inzynier.

    Pewnie inżynierów informatyków mniej lub bardziej biegłych w SQL jest na
    pęczki. Trafiłeś na jednego ambitniejszego i jeszcze go za to
    krytykujesz :P.

    Ale spoko - nie zatrudni go nikt do pisania prostych selectów, ale
    w Oracle'u takich przyjmują, więc może biegli w SQL "prawdziwi"
    inżynierowie będą kiedyś pracowali na jego bazie :P.

    pozdrawiam,
    PK