    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Shell mi dziś podpadł
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    <lqhfsq$9o$1@node2.news.atman.pl> <lqhsr6$h6q$1@dont-email.me>
    <1ts0b4eujpls9.rxn1vj7bv2c5$.dlg@40tude.net> <lrjo32$afi$1@dont-email.me>
    <1myiwmyvqskda$.1s0o03zt1eqdr.dlg@40tude.net>
    <lrlo5k$a7f$1@dont-email.me>
    <10o96qm63aarv$.uiztfa1yddbu$.dlg@40tude.net>
    <lrmsij$l99$1@dont-email.me> <53e0b4b3$0$2243$65785112@news.neostrada.pl>
    <lrqj3u$55t$1@dont-email.me> <53e0d527$0$2144$65785112@news.neostrada.pl>
    <lrr608$kbr$1@dont-email.me>
    <1msgzsw9y68ic$.15nn4xrxown5g$.dlg@40tude.net>
    <lrs9tm$ob7$1@dont-email.me>
    Date: Wed, 6 Aug 2014 10:00:49 +0200

    Dnia Tue, 5 Aug 2014 23:11:57 -0500, Pszemol napisał(a):

    > Że co? Czemu Finowie?

    Neste to firma finska.

    > O co? O paragon chcesz pytać dwa razy?

    O karwasz, o soczek, o kawe ...

    > Nie rozumiem problemu... jak nie ma czego reklamować to nie reklamują.

    No wlasnie nie msa problemu - nic nie chca reklamowac :-)

    > Tłumaczę Ci, że limity są duże... ja mam na jednej karcie jakieś $12500
    > Ile tego kawioru musiałbyś zjeść aby przekroczyć 12 tys dolarów?

    Jedna elegancka kolacja na 10 osob ? Dwa dni w hotelu ?
    Pare godzin w Cocomo ?

    > Poza tym, za przekroczenie limitu są administracyjne kary/opłaty,
    > więc w sumie w interesie wydającego kartę abyś ten miesięczny
    > limit przekroczył...

    Bezczelnosc ... ale u nas chyba podobnie :-)
    Choc zaloze sie ze w pewnym momencie jednak przestanie autoryzowac,
    ale moze ten 1$ wystarczy aby to sprawdzic.

    > To o czym mówisz to chyba limity gotówkowe na pobranie kasy z bankomatu.

    U nas sa rozne limity. Limit kredytowy tez.

> [...]
    > I fakt - ucierpiałem na tym limicie w Egipcie płacąc kartą za kurs
    > nurkowania
    > i kilka dodatkowych nurkowań na raz bo limit był $300 - transakcja
    > przeszła pomyślnie, ale potem nie dało się jej użyć nawet w kafejce
    > internetowej: ale to była karta debetowa, taka do bankomatu...
    > Użyłem jej za granicą tylko dlatego że nie miała ekstra opłat/haraczy
    > BO WŁAŚNIE WYDAWAŁEM WŁASNE PIENIĄDZE a nie brałem kredytu :-)
    > Ale karta *kredytowa* po prostu naliczała ekstra 3% opłat za granicą
    > ale leciało już wtedy bez żadnych limitów - ile wlezie :-)

    Tu jest Europa, tu klient za wszystko placi :-)

    > Tutaj też tak jest... Stacja tania jest pełna to stacja droższa też ma
    > 2-3 samochody - nie wiem czy stałych klientów czy tych co im
    > się akurat spieszy i w kolejce za tankującym akurat nie chce stać.

    U nas kolejek zazwyczaj nie ma, ale jednak ktos na tych drogich
    stacjach tankuje, rzeklbym nawet ze wiekszosc.

    > A... to co innego. Może dlatego te zbliżeniowe karty są mniej
    > popularne tutaj, bo większa swoboda używania plastików niż
    > u Was (w sensie: my używamy ich wszędzie bez PINów).

    Akurat zblizeniowa skopiowac trudniej. Najlatwiej magnetyczna.
    Moze nawet nie trzeba kopiowac, tylko wystarczy numer zapamietac.

    J.