  • 21. Data: 2023-11-21 14:06:58
    Temat: Re: Smar
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-11-21, Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:
    > Jako łożysko ślizgowe dobrze się sprawdza. Stosuje się maty grafitowe
    > jako podparcie pasów w szlifierkach długotaśmowych.

    A co to jest za producent/typ? Może coś wyguglamy?

    --
    Marcin

  • 22. Data: 2023-11-21 14:44:46
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > A co to jest za producent/typ? Może coś wyguglamy?

    Ale co chcesz szukać? Rolek nie będę chyba nowych robił.... ale kto wie...

    Co do maty grafitowej to takie coś mam do szlifierki.
    https://allegro.pl/oferta/grafit-szlifierski-tasma-p
    lotno-hd-150-mm-1-mb-14310586593

    Robert

  • 23. Data: 2023-11-21 15:47:11
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 21 Nov 2023 13:01:23 GMT, Marcin Debowski wrote:
> [...]

    [...]
    > No grafit to chyba ślizgowo? Po co grafit, jeśli miałby się obracać z
    > rolką?

    W sensie takim, ze rolka stała, nie obracająca się, pas sie po niej
    ślizga. To by miało jakis sens to co pisałes.

    > Dlaczego? Dalej nie widzę sensu, ale może czegoś nie chwytam. Bez
    > złośliwości to piszę.

    Rolka sie jednak obraca na osi.
    Więc potrzebny materiał, który sie dobrze ślizga.

    Teflon, nylon, grafit ...

    -weglem/

    marny-odlewany/

    > Tego jest więcej. Teflon w ceramice, teflon w metalu itp. Ale nie tu
    > jest to czego nie rozumiem. Jak to się ma obracać to nie działa jako
    > powierzchnia ślizgowa. Jeśli ma się obracać to wręcz ślizgowa być nie
    > powinna.

    W srodku ma być śliźgowa, tam gdzie ośka przechodzi.
    Nawiasem mówiąc - na fotce wygląda tak, jakby miała wewnętrzna tulejkę
    wsadzoną.

    > No chyba, że wiadomo, że naturalną przypadłością tej
    > konstrukcji jest zacieranie się na osi tej rolki i to ma robić za jakiś
    > mechanizm bezpieczeństwa?
    >
    > A może to ma chronić przed gromadzeniem się ładunku

    Moze to byłoby jakies uzasadnienie, ale opór elektryczny wysoki.

    > i jednocześnie zapewniać lepsza niż goły metal przyczepność?

    To tylko napina.

    J.

  • 24. Data: 2023-11-21 19:55:36
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 21.11.2023 o 15:47, J.F pisze:
    > na fotce wygląda tak, jakby miała wewnętrzna tulejkę
    > wsadzoną.

    Nie, to taki kształt tej rolki.

    Robert

  • 25. Data: 2023-11-22 00:17:53
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-11-21, Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:

    > Ale co chcesz szukać? Rolek nie będę chyba nowych robił.... ale kto wie...

    Jak to jest jakaś specjalna rolka to jest szansa, że gdzies o tym będzie
    wspomniene. Jesli miałaby być grafitowa to praktycznie jak materiał
    ekspolatacyjny.

    --
    Marcin

  • 26. Data: 2023-11-22 00:28:26
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-11-21, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > [...]
    >
    > W sensie takim, ze rolka stała, nie obracająca się, pas sie po niej
    > ślizga. To by miało jakis sens to co pisałes.

    Ale po co tuleja i oś?

    > Rolka sie jednak obraca na osi.
    > Więc potrzebny materiał, który sie dobrze ślizga.
    >
    > Teflon, nylon, grafit ...

    Zaraz, bo chyba wiem gdzie się nie rozumiemy. Co tam ma byc grafitowe,
    ta wewnętrzna tuleja czy okładzina? Ja przyjąłem, że Robert mówu o
    okładzinie (cylindrze zewnętrznym), a tuleja (to co wystaje) jest
    metalowa tylko brudna. Jeśli ona jest grafitowa to ok, rozumiem, ale
    wtedy nie powinna raczej wymagać smarowania.

    Czy tam też nie ma ekstra tulei w środku a ten krązek na boku co widać
    to podkładka? Ale to nie wygląda na podkładke i taka podkładka nie
    miałaby tu za dużo sensu. Już pewnie lepiej tak zfrezowane że coś
    wystaje. To sens by miało.

    --
    Marcin

  • 27. Data: 2023-11-22 10:14:13
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 21 Nov 2023 23:28:26 GMT, Marcin Debowski wrote:

> [...]
    > metalowa tylko brudna. Jeśli ona jest grafitowa to ok, rozumiem, ale
    > wtedy nie powinna raczej wymagać smarowania.

    Robert pisał, ze całość jest z grafitu.
    Ja na zdjęciu widzę jakby tulejke w środku - nie wiem, czy to inny
    materiał, czy tylko tak obrobione, nie wiadomo po co.
    Hm, taki wystep moze być potrzebny, zeby tylko ta "tulejka" slizgała
    sie po koncówce obejmy mocującej.

    Rolka obraca sie na osi, więc jest sens, aby ta wewnętrzna cześć była
    z grafitu. Albo z innego materiału, który się bedzie dobrze ślizgał po
    metalowej osi.
    Moze być tez całość z grafitu, jesli tak producentowi lepiej/taniej.

    J.

  • 28. Data: 2023-11-22 10:26:14
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 21 Nov 2023 23:17:53 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > Jak to jest jakaś specjalna rolka to jest szansa, że gdzies o tym będzie
    > wspomniene. Jesli miałaby być grafitowa to praktycznie jak materiał
    > ekspolatacyjny.

    Z ciekawosci wrzucilem w googla, ale nie znalazło.
    Albo źle szukałem, albo ta część sie nie psuje, albo reszta sie psuje
    szybciej :-)

    J.

  • 29. Data: 2023-11-22 11:01:28
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 22.11.2023 o 10:14, J.F pisze:
    > Ja na zdjęciu widzę jakby tulejke w środku - nie wiem, czy to inny
    > materiał, czy tylko tak obrobione, nie wiadomo po co.

    Rolka jest lita. Te odsadzenie jest chyba po to, aby rolka nie tarła
    krawędzią o jarzmo, któer jest trochę mniejsze niż rolka. Byłby efekt
    skrawania jarzmem o rolkę, a tak tylko trze.

    Robert

  • 30. Data: 2023-11-22 11:17:12
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 22.11.2023 o 10:26, J.F pisze:

    > Z ciekawosci wrzucilem w googla, ale nie znalazło.
    > Albo źle szukałem, albo ta część sie nie psuje, albo reszta sie psuje
    > szybciej :-)

    Stówkę kosztuje, trzeba szukać po numerze części.
    https://www.czesci.narzedziabaxo.pl/czesci/060332773
    7/bosch

    https://www.google.com/search?client=opera&q=2606625
    902&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8