eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySmar do przegubów › Re: Smar do przegubów
  • Data: 2016-09-23 15:32:48
    Temat: Re: Smar do przegubów
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
    news:1tdn9izayopig.1q9cu9pwbyvh8$.dlg@40tude.net...
    > Czy zna ktoś jakieś lepsze smary do przegubów, niż takie, które można
    > kupić
    > w pierwszym lepszym sklepie motoryzacyjnym?
    >
    > Zewnętrzne przeguby które normalnie chodzą idealnie przez długie
    > przebiegi,
    > po założeniu do rajdówki, po przejechaniu sportowo 100km się zacierają.
    > Do tego stopnia, że po wymontowaniu nie ma szans na zgięcie go rękami -
    > potrzebne jest imadło i zginanie go za półoś.
    > Wewnętrzne przeguby też mają jakieś podejrzanie powycierane elementy
    > współpracujące.
    >
    > Jeżdżąc normalnie (tym samym autem) się to nie dzieje.
    > Generalnie jest to przypadłość tego modelu i tak póki co to jedyna znana
    > opcja to nowe półosie co 2-3 rajdy, albo nowe-używane co każdy, ale cena
    > takiego rozwiązania jest trudna do zaakceptowania.
    > Każdy przegub kosztuje około 1000zł, a jedyna półoś z przegubami jakieś
    > 2400zł. Używane w przyzwoitym stanie to też 300-500zł sztuka.
    >
    >
    > Winne myślę że są obciążenia - dyferencjał z blokadą powoduje przekazanie
    > na przegub 2x większego momentu niż normalnie (do tego nie zawsze w stronę
    > napędzającą), a przyczepne opony sportowe podnoszą ograniczenie momentu
    > wynikające z przyczypności opon.
    > No chyba że przyczyna jest jeszcze jakaś inna (np. bliskość gorących tarcz
    > hamulcowych, chociaż osłony hamulców mam).
    >
    > Po mocnym rozruszaniu na wszystkie strony, przegub z wolna dochodzi do
    > siebie, czyli zakładam że duży nacisk wyciska smar z pomiędzy kulek i
    > bieżni przegubu i przegub się zaciera.
    > No i szukam rozwiązania.
    >
    > Może być smar który trzeba często wymieniać, byle wytrzymał mi jeden rajd
    > (600km po drogach + 200km po odcinkach).
    >
    > Przeguby muszą pozostać seryjne.
    > Opcje z tym żeby nie cisnąć na jedynce, zwłaszcza w zakrętach aktualnie
    > stosuję i udało mi się nawet przejechać ostatnio cały rajd bez urwania
    > niczego w osiach, no ale to nie jest najlepsze wyjście :)
    >

    Zobacz jaki smar jest w sklepie motoryzacyjnym i dobierz nowy na większe
    obciążenia, np.:

    http://www.skf.com/pl/products/lubrication-solutions
    /lubricants/high-load-high-temperature-high-viscosit
    y-grease/index.html

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: