    Subject: Re: Sokratesa cd (2)
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    <5ecc2bc7$0$508$65785112@news.neostrada.pl>
    <5ecca12c$0$17355$65785112@news.neostrada.pl>
    <5ecd6d42$0$17356$65785112@news.neostrada.pl>
    <5ecd7d96$0$17347$65785112@news.neostrada.pl>
    <5ece5386$0$503$65785112@news.neostrada.pl>
    <5ece7f4c$0$17361$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <5ed134b8$0$522$65785112@news.neostrada.pl>
    <5ed14e11$0$555$65785112@news.neostrada.pl>
    <5ed15292$0$523$65785112@news.neostrada.pl>
    <5ed159b7$0$551$65785112@news.neostrada.pl>
    From: Shrek <...@w...pl>
    Date: Fri, 29 May 2020 21:16:54 +0200

    W dniu 29.05.2020 o 20:51, cef pisze:

    > Nie wiem gdzie to wyczytałeś.

    Choćby tu:

    "Jak go widzę, że się zbliża zbyt szybko, to nie interesuje
    mnie ustalanie czy on jedzie 70 czy 170.
    Poczekam te kilka sekund. "

    > Nie pochwalam jeżdżenia po mieście z prędkością 140km/h.

    Nie napisałem, że pochwalasz, tylko że uważasz, że przy odrobinie
    ostrożności ze strony pieszego takiego pajaca da się uniknąć.

    > Warunek poświęcenia odrobiny uwagi przez pieszego przy przechodzeniu
    > przez jezdnię dotyczy też sytuacji gdy samochód porusza się 30km/h.

    I tak mniej więcej zarówno przy 30 jak i 80 wydaje się być na ogół
    skuteczny. Przy 140 przestaje być skuteczny, bo wymaga absurdalnych
    założeń.

    > Czyli chodzi o przeciętny ruch i sytuację.

    A ty z uporem maniaka przyrównujesz latanie weżem 140 po mieście i
    omijanie na przejściu do "przeciętnej sytuacji". Nie jest przeciętna i
    dlatego nikt się jej nie spodziewa i przed nią specjalnie nie broni - bo
    zakłąda sytuacje przeciętne lub "lekko" ponad przecientne. Inaczej każdy
    z nas skończyłby na oddziale zamkniętym z paranoją. To są zwykłe
    zależności ewolucyjne - spodziewasz się spodziwanego a nie hiszpańskiej
    inkwizycji.

    > Czyli znowu przeciętnie.

    I tak to działa. I przestaje działać jak ktoś zapieprza 140 bo oślepiło
    go słońce.

    > Może tak, może nie.

    Otóż właśnie nie. Ty twierdzisz, że by wystarczyła.

    > Natomiast właśnie takie zachowania jako pieszy przewiduję.

    Tak? A skoro przewidujesz 140 to czemu nie 180 albo 220? A skoro
    przewidujesz, że ktoś jest pierdolnięty to czy przewidujesz, że będzie
    cię specjalnie próbował trafić, no bo skoro jebnięty to czemu nie? Gdzie
    jest granica co przewidujesz i czego się spodziewasz po normalnym
    przejściu dla pieszych?

    > Nigdy nie wychodzę zza trawaju czy autobusu bez sprawdzenia (a jako
    > kierowca spodziewam się tam pieszego) a na przejściu jako pieszy zawsze
    > patrzę czy nie pomyka jakiś debil, który się zgapił albo nie ma zwyczaju
    > się zatrzymywać.

    Próbuję ci uświadomić, że prawdopodobnie gówno by ci to dało. Żeby
    przejść spacerowo pas potrzebujesz 3 sekundy. Przy 140 to 120 metrów.
    Być może na tym pasie na którym jesteś i zasłania ci samochód za którego
    wychodzisz. Rozglądasz się jak spłoszona sarna i jest pusto. Wychodzisz,
    a tam krystek zmienia pas, a na usenecie piszą, że gdybyś uważał to byś żył.

    > Jeśli uważasz, że takie minimum ostrożności, które jako pieszy zakładam,
    > jest absurdalne,
    > to informuję Cię, że nie zamierzam z tego rezygnować.

    Ależ nie zamierzam. Co więcej namawiam!

    --
    Shrek