    From: Poldek <p...@i...eu>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: "Sól ziemi" film o Sebastiao Salgado
    Date: Sat, 8 Oct 2016 13:10:33 +0200

    W dniu 2016-10-06 o 20:18, Trefniś pisze:
    > Cześć!
    >
    > "Sól ziemi - film o Sebastiao Salgado
    > W sprzedaży od 19 października z nr. 43 Polityki
    >
    > reż. Juliano Ribeiro Salgado, Wim Wenders,
    > prod. Brazylia, Francja, Włochy
    > czas trwania 110 min
    >
    > Sebastiao Salgado, legendarny brazylijski
    > fotograf antropolog wzniósł fotografię na
    > wyżyny współczesnej sztuki. Wychodząc
    > od tradycyjnej fotografii reportażowej,
    > szybko wypracował własny styl oparty na
    > przepełnionej emocjami czarno-białej
    > fotografii i prostej symbolice służącej
    > wyławianiu esencji życia. Nominowany
> [...]

    Kiedyś zacząłem to oglądać. Dobrnąłem gdzieś do drugiego kwadransa,
    dalej nie zdzierżyłem. Ten film to jest monolog samozachwytu Salgado nad
    sobą. Jego zdjęcia robiły wielkie wrażenie gdzieś tak ok. 2000 roku,
    kiedy była jego wystawa w Warszawie. W dzisiejszych czasach zdjęcia na
    tym poziomie tysiącami lądują na portalach w rodzaju artlimited.