    From: Wieslaw Bicz <o...@o...pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Sprawdzenie stopu...
    Date: Wed, 01 Jun 2011 10:52:36 +0200

    W dniu 2011-06-01 03:24, p 47 pisze:

> [...]
    części
    > promu kosmicznego, a jedynie, jak zrozumiałem, barierek ulicznych.
    > Przypominam, że to grupa pl.sci. INŻYNIERIA, a nie pl.sci.
    > teoretyk-chałupnik;- kolega-autor tematu ma konkretny problem
    inzynierski,
    > chce go rozwiązać, poszedł wg mnie w złym kierunku, a więc należało
    wskazać
    > mu konkretny, merytoryczny sposób rozwiazanie jego kłopotów, a nie
    > teoretyzować.
    > A już poza tym, całkiem na marginesie dodam, że niejaki doc. hab.
    Google na
    > pytanie "badanie składu stopów" w 0,06sek podał ponad 0,5 mln wyników,
    > podobnie w przypadku hasła " badanie składu stali też >0,5 mln wyników i
    > duża część tych stron to wizytówki firm oferujących takie usługi,
    więc tym
    > bardziej autora tematu nie rozumiem.....

    To nie musi być takie proste.

    Rury mogą być zgodne z normą, stworzenie odpowiedniej specyfikacji może
    być trudne i być trudnym zadaniem naukowo-technicznym, dostawca może nie
    być w stanie zagwarantować powtarzalności potrzebnego parametru.

    W wielu przypadkach selekcja (u dostawcy lub odbiorcy) może być jedynym
    sensownym wyjściem. Nie twierdzę, że tak jest tutaj, ale przy
    odpowiednio dużej skali zamówienia i problemu rozwiązanie polegające na
    stworzeniu przyrządu do sprawdzania i selekcji rur może być jedynym
    realistycznym rozwiązaniem. To nie jest takie rzadkie w zastosowaniach
    przemysłowych, jakby się mogło wydawać. Choć nie mam pojęcia, czy w
    przypadku rur ktoś to stosuje.

    Akurat testy akustyczne mogą być interesujące (o ile się sprawdzą, czego
    jestem pewien), bo potrzebne urządzenie jest dość tanie, testy są
    nieniszczące, dają sporą powtarzalność i czas ich wykonania jest znikomy
    w porównaniu z czasem potrzebnym na manipulację rurą lub urządzeniem.
    W. Bicz
    optel.pl