    From: "p 47" <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Sprawdzenie stopu...
    Date: Wed, 1 Jun 2011 22:29:30 +0200
    <irpe67$jme$5@inews.gazeta.pl> <9...@m...individual.net>
    <9...@m...individual.net>
    <3...@1...googlegroups.com>
    <9...@m...individual.net>
    <d...@l...googlegroups.com>
    <9...@m...individual.net>
    <3...@3...googlegroups.com>
    <is5i27$l8e$1@news.task.gda.pl> <9...@m...individual.net>
    <e...@4...com>

    news:ea6du6lv6lofrmau0epjv6lvrliucc6svd@4ax.com...

    > Wieslawie, ale to znow wracamy do tego co wywolal Konrad - co z tego
    > ze zrobisz sobie taka maszynke/test warsztatowy, jesli to nie jest
    > parametr objety norma ?

    Wiesz to czy tylko , jak podejrzewam, zgadujesz, że podatość na gięcie
    (generalnie,- obróbkę plastyczną na zimno) jest parametrem nie objętym
    normą?

    Ja, tak jak to juz pisałem, biorąc pod uwagę, że gięcie, tłoczenie,
    wyoblanie itp. tj procesy plastyczne w których bez skrawania zmienia się
    kształt stali sa jedne z najpopularniejszych form obróbki uważam wprost
    przeciwnie,- że stworzono gatunki stali specjalnie dostosowane do takich
    procesów , gatunki o których wiadomo, bo celowo zostały tak ustawione, że do
    tego i to w sposób unormowany nadają się.
    W końcu są np. blachy głębokotłoczne i to, że sa one własnie takie wynika z
    ich składu i obróbki, co jest ujęte w normie.
    Może w końcu odezwie się ktoś, kto po prostu ma wiedzę na ten temat, bo
    dyskusja laików dzielących się swoimi wyobrazeniami jest dosyć jałowa;-)