eGospodarka.plGrupypl.misc.telefoniaStacjonarka dawnej TP a Telefon od upc - różnice techniczne › Re: Stacjonarka dawnej TP a Telefon od upc - różnice techniczne
  • Data: 2016-05-10 10:25:12
    Temat: Re: Stacjonarka dawnej TP a Telefon od upc - różnice techniczne
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Marek napisał:

    > Mógłbyś być bardziej techniczne specyficzny? "Pakietowa" czyli?

    Pakietowa, czyli taka, w której strumień danych dzielony jest na
    porcje (pakiety), a te jako *niepodzielne* transmitowane są liniami
    telekomunikacyjnymi od jednego punktu pośredniczącego do drugiego.
    Konsekwencją tej niepodzielności jest to, że w tych punktach, gdzie
    odbywa się komutacja na różne kierunki, pakiet musi być przechowywany.
    Zanim nie skończy się przyjmowanie pakietu przez router, nie można
    rozpocząć jego wysyłania dalej inną linią w innym kierunku. Oznacza
    to opóźnienie wnoszone przez każdy punkt po drodze od nadawcy do
    odbiorcy. W "zwyczajnej" telefonii cyfrowej nie ma "doktrynalnych"
    powodów by cokolwiek po drodze przechowywać. Próbka sygnału odczytana
    w mikrofonie nadawcy jest bez zbędnej zwłoki od razu odtwarzana
    w słuchawce odbiorcy.

    Nie wiem, czy tym razem udało mi się być "technicznie specyficznym",
    nawet nie wiem, co to określenie w ogóle ma oznaczać. Starałem się
    od samych podstaw wyjaśnić o co chodzi w tym całym TCP/IP czy innych
    sieciach pakietowych. Zachowując kompromis między zrozumiałością, a
    dokładnością opisu.

    --
    Jarek