eGospodarka.plGrupypl.misc.telefoniaStacjonarka dawnej TP a Telefon od upc - różnice techniczne › Re: Stacjonarka dawnej TP a Telefon od upc - różnice techniczne
  • Data: 2016-05-10 20:38:48
    Temat: Re: Stacjonarka dawnej TP a Telefon od upc - różnice techniczne
    Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-05-10 o 14:14, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Adam" napisał w wiadomości grup

    > O ile pamietam, to nie az takie duze znaczenie - faksy sa dosc elastyczne.
    > Oczywiscie jak im zaczna pakiety i dane przychodzic z roznym
    > opoznieniem, to bedzie kiepsko.

    Tylko kilka routerów z VOiP przerobiłem.
    Jednego Cisco nawet kupiłem - teraz nie pamiętam modelu.
    "Przerobiłem" sporo protokołów w różnych ustawieniach. W celach
    testowych zakupiłem (lub uruchomiłem darmowe) konta u kilku (mniej niż
    10) dostawców VOiP.
    Efekt:
    U niektórych przechodził tylko fax w formacie "draft". U kilku ciężko
    było wysłać nawet pół strony.
    Natomiast w trybie "fine" lub "photo" - przechodziło tylko u chyba dwóch
    operatorów, i to nawet chyba nie na T.38, tylko jakimś innym.
    Bez zarzutu natomiast wszystko chodziło na routerze od UPC z wyjściem tel.
    Sprzęt testowy to jakiś archaiczny już papierowy Canon, typowy papierowy
    Panasonic i zeszłoroczny "kombajn" OKI MC342 (to moje sprzęty) oraz
    różne sprzęty u klientów.

    > To przede wszystkim sens - mamy dane cyfrowe - piksele/bity obrazka,
    > mamy kanal cyfrowy, opoznienia nam obojetne - a uparlismy sie
    > transmitowac jakies piski analogowe, wrazliwe na opoznienia. No i z
    > kanalu 64kb/s wykorzystywac gora 9600 ...

    Ale faks "gada" w obie strony. Jak nie doczeka się odpowiedzi, to
    zgłasza carrier error lub coś podobnego.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam