eGospodarka.plGrupypl.misc.telefoniaStacjonarka dawnej TP a Telefon od upc - różnice techniczne › Re: Stacjonarka dawnej TP a Telefon od upc - różnice techniczne
  • Data: 2016-05-11 12:27:14
    Temat: Re: Stacjonarka dawnej TP a Telefon od upc - różnice techniczne
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Adam napisał:

    > Testy robiłem od lata do jesieni ubiegłego roku, na różnych Zyxelach,
    > Fritzach i Cisco czy Linksysach.
    > Już znalazłem model mojego: Cisco SPA2102.
    > Z racji tego, że od lutego jestem "na kartonach" z racji pernamentnej
    > przeprowadzki, nie mogę teraz nawet sprawdzić, czy on obsługuje 711.

    Obsługuje. Też używłem wielu SPA2102. To bardzo dobra bramka, trudno
    o lepszą. Ale uwaga -- wbudowany w nią router na wiele się nie zda.
    Choć też dobrze zaprojektowany, to ma wewnętrzne ograniczenie pasma
    do kilku Mbps. Nie pamiętam do ilu, ale jest to konkretna wartość.
    Kiedyś wydawała się niepokonywalna, ale dzisiaj łącza przeważnie mają
    więcej.

    Kodek 711 może być opisywany również jako alaw i ulaw. Ma go każdy
    sprzęt, bo to najprostszy kodek. Kiedyś zresztą pogardzany -- na zasadzie
    "bo co to za VoIP, który potrzebuje tyle pasma, co zwykła telefonia".

    > UPC miałem do września '2014.
    > Oprócz IP publicznego widziałem też 10.x.x.x, ale nawet nie
    > zastanawiałem się, po co to. Dla mnie było ważniejsze przekierowanie
    > portów na określone adresy wewnętrzne - oczywiście z publicznego IP.

    Możliwe jest również zorganizowanie telefonii w sieci pakietowej poniżej
    IP, jakieś "VoFR" czy cóś. Mnie u dostawców łącz denerwuje to, że ich
    telefonia jest taka utajniona i przypisana do kabla. To niby jest zwykły
    SIP, ale loginy i hasła są tajne, nie da się z tego skorzystać samodzielnie,
    na własnym sprzęcie, na przykład w czasie zagranicznych wakacji. No ale
    z drugiej strony dzięki temu swoje miejsce na rynku mają niezależni
    operatorezy VoIP. Oni takich ograniczeń nie nakładają, więc lepiej
    korzystać z ich usług.

    --
    Jarek