  • 11. Data: 2015-01-29 19:25:55
    Temat: Re: Start-stop, automat, elektryczny reczny. Uzywa ktos?
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2015-01-29 o 17:11, yabba pisze:

    > To jak jest realizowany hamulec awaryjny w tych samochodach?

    Drzewa po obu stronach jezdni. W wersji miejskiej słupy.

    --
    Irokez

  • 12. Data: 2015-01-29 19:33:21
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Irokez" <n...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Drzewa po obu stronach jezdni. W wersji miejskiej słupy.

    Ha, ha. :) A na poważnie?
    A może już wycofano z wymagań technicznych posiadanie hamulca awaryjnego?

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 13. Data: 2015-01-29 19:38:26
    Od: masti <g...@t...hell>

    yabba wrote:

    > To jak jest realizowany hamulec awaryjny w tych samochodach?

    fcale
    silniczki elektryczne potrzebują paru sekund by go zaciągnąć

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 14. Data: 2015-01-29 20:03:01
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > fcale
    > silniczki elektryczne potrzebują paru sekund by go zaciągnąć

    Porażka. Kiedyś samochód musiał mieć hamulec awaryjny, czyżby usunięto ten
    wymóg z wymagań technicznych?
    Jak się zatrzymać po wycieku płynu?

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 15. Data: 2015-01-29 21:00:38
    Od: <7...@5...210038.invalid> (Tom N)

    yabba w

    > Porażka. Kiedyś samochód musiał mieć hamulec awaryjny, czyżby usunięto ten
    > wymóg z wymagań technicznych?

    Nie, ale nie było i nie ma, że ma zatrzymać/zadziałać w określonym
    czasie/metrach od uruchomienia...

    > Jak się zatrzymać po wycieku płynu?

    Jak Kubica w MC? ;P

    --
    'Tom N'

  • 16. Data: 2015-01-29 21:30:42
    Od: s...@g...com

    W Passacie elektryczny ręczny zostaje zwolniony gdy naciśniesz pedał gazu, o ile
    kierowca ma zapięte pasy bezpieczeństwa. W przeciwnym wypadku należy skorzystać z
    przycisku.
    Wymaga to pewnego przyzwyczajenia. Osobiście wolałem dźwignię.
    Jako hamulec awaryjny działa identycznie jak dźwignia z linką. Różnica jest taka, że
    działa z lekkim opóźnieniem (pociągnięcie za dźwignię uruchamia hamulec szybciej, niż
    silniki elektryczne). Analogicznie jest przy zwalnianiu hamulca.

  • 18. Data: 2015-01-29 22:27:08
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    >Porażka. Kiedyś samochód musiał mieć hamulec awaryjny, czyżby usunięto ten
    >wymóg z wymagań technicznych?
    >Jak się zatrzymać po wycieku płynu?

    Myślę, ze auta z elektrycznym ręcznym wykryją taka sytuacje wcześniej. Ale
    jest ten hamulec nieco irytujący. Przede wszystkim jest gdzie indziej (np. w
    Volvo z na desce po lewej), nie da się użyć awaryjnie. Ponadto ludzie
    ruszają z takiego ręcznego (sam odpuszcza), a to zużywa tarcze z tyłu (są
    bardziej zużywane niż przednie).

  • 19. Data: 2015-01-30 00:54:04
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    ps.com...
[...]

    Czy można regulować siłę hamowania jak w normalnym ręcznym, czy jest tylko
    ON/OFF?

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 20. Data: 2015-01-30 08:08:37
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 30 stycznia 2015 00:51:16 UTC+1 użytkownik yabba napisał:
    > Czy można regulować siłę hamowania jak w normalnym ręcznym, czy jest tylko
    > ON/OFF?

    ON/OFF niestety.
    Ghost ma rację - nieumiejętne ruszanie z ręcznego powoduje przyspieszone zużycie
    tylnych hamulców. Aby tego uniknąć trzeba najpierw na moment nacisnąć pedał gazu,
    żeby hamulec zaczął puszczać i dopiero wtedy rozpocząć ruszanie.