    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Staruszek
    Date: Sat, 25 Nov 2017 14:30:43 +0100
    <ov6hbu$194$1@node1.news.atman.pl> <m...@m...org>
    <ov6j7l$3cc$3@node2.news.atman.pl>
    <5a171f68$0$650$65785112@news.neostrada.pl>
    <ov82n7$9b1$1@news.mixmin.net>
    <5a17b8b5$0$5163$65785112@news.neostrada.pl> <6...@m...org>
    <5a17df10$0$653$65785112@news.neostrada.pl> <o9odyb6k6dvt$.dlg@myjk.org>
    <5a180998$0$15187$65785112@news.neostrada.pl>
    <tohi8d5u5eqt$.dlg@myjk.org>
    <5a18213d$0$15196$65785112@news.neostrada.pl> <o...@m...org>
    <5a18538a$0$15195$65785112@news.neostrada.pl>
    <ovbgq0$7ip$3@node2.news.atman.pl>
    <5a195aa5$0$642$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 25.11.2017 o 12:57, cef pisze:

    > No masz, następny (choć w sumie ten sam :-) co niedawno)
    > Chętnie to zobaczę jak wciskasz tylko sprzegło
    > i się zatrzymujesz.

    Zdradzę ci tajemnice - wszyscy wciskają sprzęgło, żeby się zatrzymać, a
    jak mają automaty, to one też to robią za kierowców:P

    > ale może coś jeszcze naciskasz.

    Oczywiście - a ty nie?

    > Przypominam, że dyskusja zaczęła się od propozycji Myjka wciskania
    > w trybie awaryjnym hamowania sprzęgła.

    I ma on rację.

    Co do równoczesnego użycia
    > obu pedałów nie będę dyskutował,

    No to jak nie będziesz dyskutował, to po co głos zabierasz? ;P

    > Zapytałem dziś rano pracownika, który niedawno robił prawo jazdy jak
    > uczą teraz na kursach hamować awaryjnie i tam to dopiero ciekawe rzeczy
    > są: kiedyś oblewali na egzaminie za wciśnięcie najpierw sprzęgła i za
    > równoczesne naciśnięcie również ale tak samo oblewali za to jak silnik
    > przy takiej próbie zgasł.

    Też nie dawno dorabiałem kategorię i tym co pieprzą egzaminatorzy by się
    nie przejmował. Hitem jest na przykład, to że jakm masz drogę z
    ograniczeniem do 80 to ich zdaniem na skrzyżowaniu jest 50, bo
    skrzyżowanie odwołuje i 80 jest dopiero od znaku za skrzyżowaniem;)

    > To chyba było albo jest prawnie zapisane w
    > jakimś rozporządzeniu,

    Przypuszczam, ze wątpię.

    > Zastanawiałem się  dlaczego
    > skoro są systemy hamowania, które regulują opóźnienia hamowania i
    > reagują na opóźnienia w układzie w zależności od typu i stanu napędu, to
    > dlaczego nie odłączają napędu automatycznie?

    Jak nie odłączają, jak odłączają. Przecież gdyby był spięty to by się
    nie zatrzymał.

    > W zasadzie zgadzam się, że reakcja równoczesna (na oba pedały) jest
    > dopuszczalna,

    Nie tyle dopuszczalna, co zupełnie prawidłowa.

    > gdyby nie to, że jest praktycznie niemożliwa ze względów
    > psychomotorycznych.

    Tak samo jak natychmiastowe wciśnięcie peału hamulca. I co - nie należy
    próbować natychmiast, bo i tak się nie uda?

    > Te wszystkie aspekty, o których wspomnieliście (ciągnięcie auta przez
    > napęd czy
    > jakieś reakcje układu jezdnego z napędowym) nabierają znaczenia dopiero
    > w końcowej
    > fazie hamowania, ale  wtedy mamy już wciśnięte sprzęgło.

    Bo to prawda, ale jak sam słusznie zauwazyłeś w sytuacji awaryjnej to są
    odrruchy i im prostsze tym lepiej. A najprościej wciskać razem i nie
    kombinować. Na co nie ma ani czasu ani nie ma takiej potrzeby.

    Shrek