-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: Shrek <...@w...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Staruszek
Date: Sat, 25 Nov 2017 14:30:43 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 74
Message-ID: <ovbra1$vaa$2@node2.news.atman.pl>
References: <5a16a82a$0$656$65785112@news.neostrada.pl>
<ov6ene$udh$1@node1.news.atman.pl>
<5a16c4f4$0$651$65785112@news.neostrada.pl>
<ov6hbu$194$1@node1.news.atman.pl> <m...@m...org>
<ov6j7l$3cc$3@node2.news.atman.pl>
<5a171f68$0$650$65785112@news.neostrada.pl>
<ov82n7$9b1$1@news.mixmin.net>
<5a17b8b5$0$5163$65785112@news.neostrada.pl> <6...@m...org>
<5a17df10$0$653$65785112@news.neostrada.pl> <o9odyb6k6dvt$.dlg@myjk.org>
<5a180998$0$15187$65785112@news.neostrada.pl>
<tohi8d5u5eqt$.dlg@myjk.org>
<5a18213d$0$15196$65785112@news.neostrada.pl> <o...@m...org>
<5a18538a$0$15195$65785112@news.neostrada.pl>
<ovbgq0$7ip$3@node2.news.atman.pl>
<5a195aa5$0$642$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: 83.142.196.21
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1511616641 32074 83.142.196.21 (25 Nov 2017 13:30:41
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 25 Nov 2017 13:30:41 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
Thunderbird/52.4.0
In-Reply-To: <5a195aa5$0$642$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2619675
[ ukryj nagłówki ]W dniu 25.11.2017 o 12:57, cef pisze:
>>> Jeśli w trybie awaryjnego hamowania wciśniesz sprzęgło,
>>> to się nie zatrzymasz.
>> Nie pierdol. Ja wciskam i się zatrzymuję.
>
> No masz, następny (choć w sumie ten sam :-) co niedawno)
> Chętnie to zobaczę jak wciskasz tylko sprzegło
> i się zatrzymujesz.
Zdradzę ci tajemnice - wszyscy wciskają sprzęgło, żeby się zatrzymać, a
jak mają automaty, to one też to robią za kierowców:P
> ale może coś jeszcze naciskasz.
Oczywiście - a ty nie?
> Przypominam, że dyskusja zaczęła się od propozycji Myjka wciskania
> w trybie awaryjnym hamowania sprzęgła.
I ma on rację.
Co do równoczesnego użycia
> obu pedałów nie będę dyskutował,
No to jak nie będziesz dyskutował, to po co głos zabierasz? ;P
> Zapytałem dziś rano pracownika, który niedawno robił prawo jazdy jak
> uczą teraz na kursach hamować awaryjnie i tam to dopiero ciekawe rzeczy
> są: kiedyś oblewali na egzaminie za wciśnięcie najpierw sprzęgła i za
> równoczesne naciśnięcie również ale tak samo oblewali za to jak silnik
> przy takiej próbie zgasł.
Też nie dawno dorabiałem kategorię i tym co pieprzą egzaminatorzy by się
nie przejmował. Hitem jest na przykład, to że jakm masz drogę z
ograniczeniem do 80 to ich zdaniem na skrzyżowaniu jest 50, bo
skrzyżowanie odwołuje i 80 jest dopiero od znaku za skrzyżowaniem;)
> To chyba było albo jest prawnie zapisane w
> jakimś rozporządzeniu,
Przypuszczam, ze wątpię.
> Zastanawiałem się dlaczego
> skoro są systemy hamowania, które regulują opóźnienia hamowania i
> reagują na opóźnienia w układzie w zależności od typu i stanu napędu, to
> dlaczego nie odłączają napędu automatycznie?
Jak nie odłączają, jak odłączają. Przecież gdyby był spięty to by się
nie zatrzymał.
> W zasadzie zgadzam się, że reakcja równoczesna (na oba pedały) jest
> dopuszczalna,
Nie tyle dopuszczalna, co zupełnie prawidłowa.
> gdyby nie to, że jest praktycznie niemożliwa ze względów
> psychomotorycznych.
Tak samo jak natychmiastowe wciśnięcie peału hamulca. I co - nie należy
próbować natychmiast, bo i tak się nie uda?
> Te wszystkie aspekty, o których wspomnieliście (ciągnięcie auta przez
> napęd czy
> jakieś reakcje układu jezdnego z napędowym) nabierają znaczenia dopiero
> w końcowej
> fazie hamowania, ale wtedy mamy już wciśnięte sprzęgło.
Bo to prawda, ale jak sam słusznie zauwazyłeś w sytuacji awaryjnej to są
odrruchy i im prostsze tym lepiej. A najprościej wciskać razem i nie
kombinować. Na co nie ma ani czasu ani nie ma takiej potrzeby.
Shrek
Następne wpisy z tego wątku
- 25.11.17 16:10 TomN
- 25.11.17 16:28 cef
- 25.11.17 16:28 cef
- 25.11.17 16:35 cef
- 25.11.17 16:37 cef
- 25.11.17 16:37 Shrek
- 25.11.17 16:40 Shrek
- 25.11.17 17:04 cef
- 25.11.17 17:23 Robert Wańkowski
- 25.11.17 17:31 cef
- 25.11.17 17:33 Shrek
- 24.11.17 22:56 Yakhub
- 25.11.17 00:46 SW3
- 25.11.17 21:57 cef
- 25.11.17 23:42 RadoslawF
Najnowsze wątki z tej grupy
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
- Będziemy się znowu zrzucać na elektryki...
- Dwukabinowy Citroen - dziwadło pod zabudowę spec
- Czy dopłaty do używanych elektryków z Niemiec będą również do czterokołowców lekkich?
- IZERA CD.
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Opel? Ale jaki Opel?? A może nie Opel?
- IZERA - A może jedna Tusk nie ZDOŁA tego ZAORAĆ
- Koniecznie potrzebuję kampera...
- naprawa zamka
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Lunar Rover był elektrykiem. Ważył 35 kg Zasięg 80 km Na Księżycu w 1971 r.
- Silnik Stirlinga - energia mechaniczna wytwarzana z ciepła bez dostarczania paliwa!
Najnowsze wątki
- 2024-05-16 Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
- 2024-05-16 Warszawa => Senior PHP Developer (Symfony) <=
- 2024-05-16 Warszawa => Interactive/Experience Designer <=
- 2024-05-16 Wrocław => Consultant/Implementer Comarch ERP XL <=
- 2024-05-16 Zabrze => Junior HelpDesk <=
- 2024-05-16 Warszawa => Technical Lead ( (Java Background)) <=
- 2024-05-16 Szczecin => Senior DevOps Engineer <=
- 2024-05-16 Szczecin => Starszy inżynier oprogramowania (Rust) <=
- 2024-05-16 Śledztwo bodnatury "jak wyrok"? ["likwidator" Polskiego Radia donosi]
- 2024-05-16 Citi... zmiany warunków umowy o kartę kredytową Citibank?
- 2024-05-16 prawo jazdy z Nepalu
- 2024-05-15 Mini Netykieta polskich grup i list dyskusyjnych
- 2024-05-15 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-15 Millenium czyli DEBILE bankowości
- 2024-05-15 Warszawa => Frontend Developer - React <=