  • 111. Data: 2011-08-27 22:13:18
    Temat: Re: Steve odchodzi!
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Sun, 28 Aug 2011 00:03:04 +0200, Tomasz napisał(a):

    > mam nadzieje że któryś z kolegów Ci odpowie pomimo że to grupa gsm a nie
    > laptopy.pl.

    Co tu odpowiadać, jest Portege, waży podobnie, jest Samsung NP900, ten
    ostatni waży nawet mniej i jest wykonany lepiej. Są też, oczywiście, Vaio,
    które - poza tym, że ważą dość podobnie lub odrobinę więcej - to mają
    matryce o reprodukcji kolorów o dwie klasy lepszej niż Air.

    > Pozatym jakoś nie mogę sobie przypomnieć Stiva z laptopem,
    > ani jakiejś innowacyjności w tym laptopie. no bo obudowa, pamięć
    > procesor i akumulator to chyba w innych lapkach też są?

    Do wszystkich laptopów pamięć kosztuje X. Do iLaptopów 10x. To JEST
    innowacja.

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
    "The beer was good and there was even a free lunch. The demons

  • 112. Data: 2011-08-28 01:33:56
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Ghost" <g...@e...pl> wrote in message

    > Widac, ze probujesz nam tu wmowic wiele smiesznych rzeczy.

    Widać tylko jak ktoś ma urojenia :)

  • 113. Data: 2011-08-28 01:35:36
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Ghost" <g...@e...pl> wrote in message

    > Bez zadnych papierow wymieniaja w dowolnym sklepie applea?
    > Masz jakiegos linka na wsparcie?

    A po co komu jakiś papierek? Przecież wiadomo kiedy został
    kupiony telefon po numerze seryjnym... Myśl trochę!

    > Ja mam takie pytanko, Ty to kontrolujesz i robisz swiadomie czy po prostu
    > nie masz swiadomosci jak czesto wmawiasz ludziom cos czego nie napisali?

    No więc będąc w Europie, czemu nie poszedł z telefonem do
    najbliższego sklepu Apple i nie skorzystał z przysługującego
    mu prawa do gwarancji?

  • 114. Data: 2011-08-28 01:37:12
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Ghost" <g...@e...pl> wrote in message

    > Mi o nic, to Ty gdzies widzisz fundamentalistow.

    Tak, widzę w Polsce rasizm, homofobię i nienawiść do innych religii
    z nienawiścią do ateistów również. Ty nie widzisz?

  • 115. Data: 2011-08-28 01:38:54
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Stonek ziemniaczany" <j...@w...w.as> wrote in message

    > "Taki sam tylko z większym
    > ekranem __kupiłem przyjacielowi__ do jego domu: UN60D7000 i bardzo jestem
    > z nich zadowolony. __Kupiliśmy__ też sobie do kompletu ich
    > Home Theaters"
    >
    > Pedałku :D

    No jasne :-) Jesteś taki przenikliwy... Brawo :-)
    Mój przyjaciel (sam nie masz przyjaciół?) nie zna się na technikaliach,
    jego żona też nie, i polegał na tym co ja mu kupię za jego pieniądze.

  • 116. Data: 2011-08-28 01:39:34
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Ghost" <g...@e...pl> wrote in message

    > Widze, ze trzymanie kupy tez nie idzie Ci dobrze. Nawet nie usunales
    > cytatu o iPhone niewybieranym mimo, ze kosztuje tylko zlotowke i o tym
    > wlasnie mowa: nie jest wybierany, nie z powodu wysokiej ceny. To
    > faktycznie jest kompleks, kompleks urobionego wyznawcy apple'a.

    Napisz czego nie rozumiesz - chętnie Ci wytłumaczę.

  • 117. Data: 2011-08-28 01:41:09
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Artur Maśląg" <f...@p...com> wrote in message
    > (...)

    > Odpowiesz w końcu na pytanie, czemu Apple posługuje się
    > sfabrykowanymi dowodami walcząc z konkurencją?

    Ja Ci obiecałem kiedyś odpowiedzieć na to pytanie?
    Nie znam sprawy, nie znam odpowiedzi...
    Zaciekawiłeś mnie i zapytałem gdzie to w Europie Apple
    odnosi taką klęskę - to Ty nie umiesz mi odpowiedzieć.

    > Ty w ogóle widzisz to co chcesz.

    > Na dzień dzisiejszy to plakietkę fanatyka możesz przylepić sobie.

    Z tym że ja widzę wady i zalety iPhone - ty widzisz tylko jego wady.
    Sam sobie odpowiedz kto jest fanatykiem...

  • 118. Data: 2011-08-28 01:45:40
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "ALEX" <c...@g...pl> wrote in message

    > Czyli trafiłem :-)

    Tak Ci się tylko zdaje.

    > Nie gubię się. Jesteś metroseksualny :-)

    Gubisz się. Komentujesz słowa Artura, nie moje.

    > To jest jedynie dla naprzykładu.

    > Nie rozumiesz czy nie chcesz zrozumieć? Slink wygląda jak ostatnie
    > nieszczęście. Bo on nie ma być ładny. To nawet lepiej że wygląda jak kupa.
    > On ma być UŻYTEZCZNY i zarąbiście sprawdza się w tej roli. A 150 mustangów
    > pod maską obśmiało się jak norki czytając Twoje "rewelacje"

    Rozumiem Cię doskonale - nie stać Cię na nowe i ładne, więc pozujesz
    na hippisa który "nie dba"... Mnie nie oszukasz :-)

    > A ja tobie życzę byś czasami rozumiał na co odpowiadasz, bo na razie to w
    > temacie czuć malizną.

    A ja ci życzę więcej luzu i poczucia humoru... Strasznie spięty jesteś.

  • 119. Data: 2011-08-28 02:29:46
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Andrzej Libiszewski" <a...@g...usunto.pl> wrote in message

> [...]
    > które - poza tym, że ważą dość podobnie lub odrobinę więcej - to mają
    > matryce o reprodukcji kolorów o dwie klasy lepszej niż Air.

    Nie chodziło mi tylko o wagę tego laptopa ale o porównanie całego laptopa.
    Który Toshiba Portege ma 1,7cm grubości?
    Z tego co czytam w datasheet ma ponad cal grubości bo stoi na nóżkach:
    http://cdgenp01.csd.toshiba.com/content/product/pdf_
    files/detailed_specs/portege_R700-S1332W.pdf
    Potrzebuje nóżki do odsunięcia go od biurka dla chłodzenia? :-)
    No i ten kwadratowy, konwencjonalny, bezgustowny wygląd kostki... :-(
    Samsung N900 rzeczywiście już lepiej pasuje tu jako konkurencja, mniej
    konwencjonalny wygląd, te same parametry technologiczne - brawo.
    Umacnia mnie to w przekonaniu że Samsung wysuwa się na lidera rynku.
    Sony - ok, ale seria Z startuje z ceną 1969 dolarów a dla Macbook Air
    jest to już górna półka. Sony Vaio idą w cenach aż do prawie 5000 dolarów.
    No ale OK - przyznaję że Macbook Air ma dziś konkurencję.
    Pytanie czy miał konkurencję w 2008 gdy wyszła piersza jego wersja?
    Nie miał.
    Jeszcze jeden dowód na to, że Apple ciągnął rynek do przodu innowacją.

    > Do wszystkich laptopów pamięć kosztuje X. Do iLaptopów 10x.
    > To JEST innowacja.

    W niektórych w ogóle nie można jej dokupić ani wymienic bo jest
    wlutowana w płytę główną. To jest właśnie innowacja :-))

  • 120. Data: 2011-08-28 02:30:17
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Tomasz" <t...@g...pl> wrote in message
    > mam nadzieje że któryś z kolegów Ci odpowie pomimo że to grupa
    > gsm a nie laptopy.pl.

    Ten cały wątek ma niewiele wspólnego z gsm, więc kontynuujemy
    tylko dygresję. Postawiono problem taki, że produkty Apple nie są
    innowacyjne. Na przykładzie bezkonkurencyjnego Macbook Air
    chciałem zailustrować że właśnie jest to nieprawdą - Apple często
    nie ma konkurencji i niektóre ich pomysły są być może niepraktyczne
    dla biednego co liczy każdy grosz i kupuje sprzęt na 20 lat służby
    ale są genialne dla kogoś kto ceni sobie lekkość, szybkość i czas
    pracy na bateriach i nie ma dla niego problemu wymienić sprzęt
    na nowy co dwa lata. Po prostu inny klient, w innej grupie budżetu.
    I rozumiem w pełni, będąc Polakiem i wychowany w Polsce, że
    Polak często nie doceni takiego podejścia Apple do produktów...

    Odświerzę Ci pamięć: http://www.youtube.com/watch?v=kvfrVrh76Mk

    > ani jakiejś innowacyjności w tym laptopie. no bo obudowa, pamięć
    > procesor i akumulator to chyba w innych lapkach też są?

    Innowacyjność w tym laptopie polega na kilku detalach...
    Po pierwsze - aluminiowa obudowa wykonana z jednego kawałka
    metalu a nie skręcana z kilkunastu miękkich, wyginających się
    plastikowych kawałków jak w produktach konkurencji...
    Po drugie - dysk twardy w postaci pamięci flash, ale bynajmniej
    nie jest to 2.5" napęd SSD w klasycznej obudowie zajmującej
    miejsce - nie, chipsy flash są wlutowane w płytę główną, niewymienne.
    Po trzecie - akumulator również nie jest w postaci plastikowego
    pudełka wkładanego w "obudowane miejsce na baterię" - akumulator
    składa się z dyskretnych ogniw litowo-ionowych również wlutowanych
    w płytę główną. Tu masz opis tych innowacyjnych rozwiązań
    i zdjęcia tego jak wygląda nowy Macbook Air '2011 od środka:
    http://blog.fosketts.net/2011/07/06/2011-macbook-air
    -ssd/

    Konkurencja stosująca konwencjonalne rozwiązania oczywiście wygra
    w przypadku Polaka-Centusia co to ceni sobie raczej taniość rozwiązań
    i ich uniwersalność a że laptop jest 2x grubszy i 2x krócej pracuje na
    bateriach dla takiego Centusia jest akceptowalnym kompromisem za
    taniość rozwiązania konwencjonalnego.

    > wyjaśnię Ci to inaczej.
    > wyobraź sobie ze firma w której jesteś rzecznikiem wypuszcza produkt, na
    > który miałeś zerowy wpływ, ale coś musisz odpowiedzieć dziennikarzom.
    > Pytają dlaczego bateria jest przylutowana? co odpowiesz? bo tak taniej?
    > bo kurna chinczyki nie wyprodukują mi podruby? pan z tematu przekonuje
    > nas ze to innowacja!

    Odpowiesz że dzięki temu w tej samej jednostce objętości zmieścisz
    więcej baterii i osiągniesz dłuższy czas pracy przy mniejszych rozmiarach
    i mniejszej masie nie musząc mieć wielu warstw obudowy (obudowa
    laptopa, obudowa gniazda na baterie, obudowa baterii, płytka kontrolera
    baterii w pakiecie baterii...) To samo odpowiesz w sprawie flash-drive hdd.

    > Produkt korzystajacy z technologii BT ma w niej
    > poważne ograniczenia. dlaczego? bo spartolili coś w produkcji? bo może
    > to powodować nielegalne cośtam ? nie! pan z tematu uważa że to
    > niepotrzebne. Brak mmsów też? Brak nawigacji też? to po co GPS? Każdy
    > normalny człowiek, konkretnie by powiedział ze coś jest nieteges, i
    > poprawimy to w czwartek. A tu nagle jak u 4 latka: nie mamo, to nie ja
    > zrobiłem bałagan, to misiu zrobił, ale to nic, bo tak jest ładniej i nie
    > posprzątam.

    Słyszę o tej nawigacji i GPS już któryś raz - o co Wam chodzi?

    > PRoblemem nie jest sprzęt, problemem jest ściema w około, ŚCIEMA której
    > autorem jest "dziwnolud", który pracować nie musi, ledwo żyje z cudzą
    > wątrobą, bez trzustki (zaawansowana cukrzyca?) a jednak "daje rade"

    Właśnie na tym polega jego geniusz, że ten dziwnolud robi produkty
    wyróżniające się od produktów konkurencji. Ale człowiek który nie
    docenia jego pomysłów nie doceni jego geniuszu i ... kupi konwencjonalne
    produkty. Szkoda tylko że przy okazji będzie narzekał na Apple, jak Ty.