  • Data: 2019-01-13 13:19:55
    Temat: Re: Stroustrup o C++
    Od: Wojciech Muła <w...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Sunday, January 13, 2019 at 12:01:20 PM UTC+1, AK wrote:

    > No wiec?
    > Dlaczego parser C/C++ taki cus dopuszcza?

    Przecież gramatyka właśnie dopuszcza, żeby argumentem
    operatora było **wyrażenie**. Bez tego nie byłbyś
    w stanie w plain C odczytać rozmiaru pola struktury.
    A tak piszesz sizeof((Typ*)0->pole) [przykład z praktyki,
    nie usenetu].

    > sizeof to zwykly operator (a nie funkca), wiec nie ma
    > przeszkod aby (nawet w gramatyce) taka restrykce zawrzec

    Jak pokazałem, takie ograniczenie byłoby bez sensu.
    W C++ odczyt typu wyrażenia umożliwia też decltype, które
    jest w wielu kontekstach niezbędne.

    w.