  • 21. Data: 2010-02-02 14:13:51
    Temat: Re: Superheterodyna FM - deser
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    u pisze:

    > Radioamator robił to, czego nie mógł kupić, a miał szanse zrobić.

    Wytłumacz to tym wszystkim krótkofalowcom, którzy uparli się żeby
    składać transceivery QRP, chociaż komuna minęła i sprzęt można bez
    problemu kupić. ;)

    > Na początku musiał się podszkolić, więc robił proste rzeczy.
    > Skomplikowane robił tylko wtedy gdy miało to dla niego jakiś sens.

    Zdefiniuj pojęcia "prostego" i "skomplikowanego". Dzisiaj sprawa trochę
    stanęła na głowie, bo pełnowartościową superheterodynę można złożyć
    poprzez dolutowanie kilku elementów do specjalizowanego układu scalonego
    w rodzaju TDA7000 lub TDA1083.

  • 22. Data: 2010-02-02 14:45:44
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > W nowszych samochodach nie montuja juz takich antykow :-)

    Zdziwiłbyś się...
    Widziałem kaseciaki w modelach 2007 Infiniti G35...

    Sam mam model 2007 Acura TL-S i jest tam odtwarzacz kasetowy.
    Co nie przeszkadza że jest osobne wejście na iPoda a odtwarzacz
    odgrywa bez problemów DVD-Audio i oczywiście CD, WMA i MP3.

  • 23. Data: 2010-02-02 20:03:32
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 02 Feb 2010 15:04:15 +0100, Atlantis wrote:

    >No proszę. Widać moja matka jeszcze nie zdążyła się dowiedzieć, że
    >robienie domowych przetworów jest passe. ;)

    Moherowe berety zawsze byly zacofane :-)

    Inna sprawa ze jak sobie poczytacie sklady roznych produktow
    spozywczych to wrocicie do mamusi.

    Np herbatka malinowa o zawartosci 0% herbaty i 0.5% malin :-)

    J.

  • 24. Data: 2010-02-02 20:10:21
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 2 Feb 2010 08:45:44 -0600, Pszemol wrote:

    >Zdziwiłbyś się...
    >Widziałem kaseciaki w modelach 2007 Infiniti G35...
    >
    >Sam mam model 2007 Acura TL-S i jest tam odtwarzacz kasetowy.

    To faktycznie sie dziwie

    >Co nie przeszkadza że jest osobne wejście na iPoda

    Tylko na iPoda, czy na inne playerki tez ?

    >a odtwarzacz
    >odgrywa bez problemów DVD-Audio i oczywiście CD, WMA i MP3.

    A USB, SD i BT ma ?

    J.

  • 25. Data: 2010-02-02 20:10:52
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 02 Feb 2010 15:13:51 +0100, Atlantis wrote:

    >Wytłumacz to tym wszystkim krótkofalowcom, którzy uparli się żeby
    >składać transceivery QRP, chociaż komuna minęła i sprzęt można bez
    >problemu kupić. ;)

    A duzo ich jest ?

    J.

  • 26. Data: 2010-02-02 20:29:50
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > To faktycznie sie dziwie

    :-) ja też się zdziwiłem.

    Do tego to Infiniti G35 ma "analogowy" zegarek pokładowy z białą
    tarczą i wskazówkami... Wygląda to na celową dekorację w stylu "retro".

    > Tylko na iPoda, czy na inne playerki tez ?

    Podejrzewam, ze to "wejście na iPoda" to po prostu 3mm jack tak
    z patosem wielkim nazwali :-)
    Nie sądzę aby tam było specjalne gniazdko Appla i sterowanie iPodem,
    ale auto mam dopiero od początku grudnia, potem parę tygodni
    spędziłem w Polsce, potem było bardzo zimno w styczniu i nie
    miałem czasu się tymi gadżetami jeszcze pobawić. Jak już rozczaję
    dokładnie co i jak tam jest zrobione to dam Ci znać ;-)

    > A USB, SD i BT ma ?

    Bluetooth oczywiście ma, nawet ma rozpoznawanie głosu przy
    wyborze imienia z listy telefonicznej ale zastosowanie go jest do
    obsługi telefonu/głośnomówiący zestaw - chyba nie do car-audio.
    Ale kto wie? Może ja nie wiem - instrukcji jeszcze nie czytałem :-)
    Co do wejścia USB to chyba nie ma. A co to SD - nie wiem co to.
    Chodzi Ci o gniazdko kart pamięci Secure Digital? Na 98% nie ma.
    Ale zastanówmy się - jak ja mu mogę włożyć w paszczę do zmieniacza
    6 płyt DVD-Audio po 4.7 Giga muzyki każda (a może nawet dwustronne
    po 8Giga) to chyba taka karta pamięci już nie jest mi potrzebna :-)

    Jak na auto z 2007 roku, przedostatni rocznik z linii nadwozia
    2004-2008 (podobnie wyposażone) to ma niezłą elektronikę.
    Nawigacja jak na tamte lata bardzo fajna, z touchscreenem, itp.
    Nafaszerowali całe auto elektroniką z rozpoznawaniem głosu
    i nawet mój polski akcent za bardzo nie przeszkadza więc się
    chłopaki postarali ;-) A kaseciaka jednak z jakichś przyczyn zostawili :-)))

  • 27. Data: 2010-02-02 22:09:36
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    J.F. pisze:

    > A duzo ich jest ?

    Zdefiniuj "dużo". :)
    Krótkofalowców jest teraz z natury rzeczy mniej - ekspansja Internetu i
    komórek przetrzebiła to środowisko, usunęła te jednostki, które były
    zainteresowane możliwością swobodnej komunikacji z ludźmi z kraju i
    zagranicy. Teraz zainteresowania tą dziedziną techniki ma większe znaczenie.
    A coś się w temacie [budowania własnych urządzeń] jednak dzieje.
    Świadczą o tym pojawiające się co jakiś czas wątki na
    pl.rec.radio.amatorskie oraz w odpowiednich działach forum portalu
    elektroda.pl. ;)

  • 28. Data: 2010-02-03 00:25:45
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik J.F. napisał:
    > Inna sprawa ze jak sobie poczytacie sklady roznych produktow
    > spozywczych to wrocicie do mamusi.
    >
    > Np herbatka malinowa o zawartosci 0% herbaty i 0.5% malin :-)

    Taaa ... Ty sobie zobacz skład "grzańca zbójnickiego" - takiej herbaty w
    torebeczkach do zalewania wrzątkiem. Zawartość jest WYŁĄCZNIE sypka a w
    składzie jest alkohol. Wytłumacz ten fenomen :-)
    Potem się dziwić kolejkom w klinikach onkologicznych....
    Maciek

  • 29. Data: 2010-02-03 07:04:58
    Od: "William Bonawentura" <n...@i...pl>

> [...]

    IMHO mają. Za kilogram szynki ze świni musisz dać w markecie 40zł. Za jajko
    od kury, która widzała niebo - 1,2. Za litr kompotu - 6zł. Popyt na
    nie-śmieciowe jedzenie wzrasta.

  • 30. Data: 2010-02-03 07:29:14
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "William Bonawentura" <n...@i...pl> napisał w wiadomości

    > IMHO mają. Za kilogram szynki ze świni musisz dać w markecie 40zł. Za
    > jajko od kury, która widzała niebo - 1,2. Za litr kompotu - 6zł. Popyt na
    > nie-śmieciowe jedzenie wzrasta.

    Polecam koledze jakis kurs cytowania.