    From: the_foe <t...@c...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Szare zacienienia na ekranie monitora.
    Date: Mon, 18 Dec 2017 17:48:18 +0100

    > Może ktoś pamięta mój post w którym wyraziłem opinię że być może
    > zacienienia w postaci nieregularnych szarych plam widoczne zwłaszcza gdy
    > ekran wyświetla jednolite tło, to efekt odkładania się kurzu w
    > szczelinach między warstwami ekranu. Niestety... Rozebrałem cholerę na
    > czynniki pierwsze i podświetlenie jest OK, plamy stanowią integralną
    > cechę matrycy i zupełnie nie kumam jak powstają.
    > Ktoś twierdził że może je wywołać zbyt silny nacisk na matrycę.
    > Próbowałem dosyć mocno i długo, efekt jest podobny ale krótkotrwały,
> [...]

    brzmi jak efekt pamięci, szczególnie w starych LCD występuje. Może
    grałeś namiętnie w jakąś gre gdzie były stałe elemnty? "Nadpisywanie"
    innymi obrazami czysci ten efekt, ale nie do konca, niekiedy wymagane
    jest wyłączenie na długi czas monitora, az kryształy wrócą do swojej
    pierwotnej formy.

    --
    @foe_pl