    Subject: Re: Szatan atakuje...
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    From: Netx <n...@g...pl>
    Date: Sat, 3 Aug 2019 16:01:31 +0200

    > Wiem, że zła grupa, ale co mi tam... ;)

    > Ale najpierw -- czy to prawda, że W10 złośliwie coś
    > (około 1 GB na jedną godzinę zegarową) pisze w swym
    > rejestrze?!

    Jakiś miesiąc temu zostałem zmuszony do przejścia na W10 x64. Regularnie
    sprawdzam "sumę zapisów" na systemowym dysku SSD. Do sprawdzania sumy
    zapisów używam programu Crystal Disk Info. Nawet jeśli akurat nic nie
    instaluję/kopiuję, to Windows 10 i tak zapisuje codziennie około 15-17GB
    na dysku systemowym!
    Też mnie to irytuje ponieważ dysk systemowy SSD ma ograniczoną
    żywotność. U mnie jest to dysk Adata SX8200 pro 1TB z wytrzymałością
    teoretyczną 640TB. Czyli przy zapisie 20GB danych dziennie powinna
    wytrzymać:
    640/0.02 = 32000 dni. To jest 87 lat. Niby dużo, ale na ile dokładnie
    jest to oszacowanie? Czy aby dysk naprawdę wytrzyma 640TB zapisu?
    Niestety nie wiem jak sprawdzić co pisze takie ilości danych.
    ProcesExplorer z włączoną kolumną I/O Write Bytes nie jest dość
    precyzyjny - pokazuje zapis przez jakiś proces systemowy - pod czym nie
    wiadomo naprawdę jaka usługa pisze.
    Wyłączyłem co się da w antywirusie oraz indeksowanie dysku, historię
    plików, plik stronicowania itp. ale to nie wiele daje.
    Jeśli ktoś rozpracował to zagadnienie to chętnie się dowiem jak
    sprawdzić czy faktycznie zapis do rejestru jest problemem (jak pisze
    Eneuel) i jak to naprawić.