  • Data: 2019-08-04 03:22:32
    Temat: Re: Szatan atakuje...
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Netx" 5d4593ba$0$17358$6...@n...neostrada.pl

    > instaluję/kopiuję, to Windows 10 i tak zapisuje codziennie około 15-17GB na dysku
    systemowym!

    Odpal Menadżera Zadań, czy jaku mu tam -- prawym myszy,
    gdy masz qrsor na pasku lub Ctrl_Z... Dokładnie nie opiszę,
    bo teraz nie mam pod ręką W10. (niby mam, ale tylko zbyt
    wolny a mnie brak już cierpliwości)

    Tam widać okupację dysków.

    Niestety niezbyt wyraźnie widać -- mam SSD, HDD i RAMdysk,
    więc 33% zajętości dysków oznacza 100% zajętości HDD. ;)

    Program ów pokazuje, że dysk jest szarpany, ale raczej ;)
    nie pokazuje, czym jest szarpany...

    > Też mnie to irytuje ponieważ dysk systemowy SSD ma ograniczoną żywotność.

    Najwyraźniej celowe niszczenie!

    > U mnie jest to dysk Adata SX8200 pro 1TB z wytrzymałością teoretyczną 640TB.

    Mam ćwierć tera Evo -- chyba 150 TB TBW.

    > Czyli przy zapisie 20GB danych dziennie powinna wytrzymać:
    > 640/0.02 = 32000 dni. To jest 87 lat. Niby dużo, ale na ile dokładnie jest to
    oszacowanie?

    Niby dużo, ale po co stale pisać, gdy komputer jest bezczynny?!
    Gdyby udało się wywalenie tego pisania po dysku -- prawdopodobnie
    SSD byłby niekonieczny do W10. Za cenę SSD można by rozbudować RAMkę!!!

    To jakiś obłęd -- najdroższe dyski (SSD) są okupowane przez dziesiątki
    gigabajtów wodotrysków zwanych dumnie systemem operacyjnym!

    Toż te gigabajty mogłyby posłużyć czemuś pożytecznemu!!
    (programom użytkowym! i obrabianym danym/informacjom!!)

    Ile naprawdę zajmuje W10? Łatwo zgadnąć -- toż pracując, mieści
    się cały (bądź prawie cały) w RAMce, a tej lapki nie mają 50 GB!!!

    Na dodatek mój hibefile ma raptem 4 GB, choć RAMki mam 12 GiB!
    Czyli naprawdę potrzeba mi tylko 4 GiB, nie aż 12 GiB; 8 GiB
    stanowią jakieś tymczasowe śmieci czy kesze!!!)

    > Czy aby dysk naprawdę wytrzyma 640TB zapisu?

    Diabli ;) wiedzą. Do tymczasówek są dobre RAMki, nie
    dyski! Po co stale coś pisać, gdy system odpoczywa?!

    > Niestety nie wiem jak sprawdzić co pisze takie ilości danych.

    Ja też! Stale szukam, ale raczej wszystko wskazuje na pliki rejestru.

    > ProcesExplorer z włączoną kolumną I/O Write Bytes nie jest dość precyzyjny -
    pokazuje zapis przez jakiś proces systemowy - pod
    > czym nie wiadomo naprawdę jaka usługa pisze.

    Czy ProcesExplorer jest tym czymś, o czym piszę na górze?

    > Wyłączyłem co się da w antywirusie

    Wcześniejsze wersje W10 pozwalały na tymczasowe unieruchamianie
    antywirusa -- teraz trzeba wywalać brutalnymi metodami?...

    > oraz indeksowanie dysku,

    Nie indeksuję.

    > historię plików, plik stronicowania itp.

    Dałem zero na SWAPy.

    BTW -- stronicowania w tym trybie CPU nie pozbędziesz się.
    To Protected Mode i musi mieć stronicowanie zarządzane
    softowo-hardowo, ale SWAP dyskowy wyłączyć można...

    Twój program zna tylko adresy wirtualne, które moduł CPU
    zamienia na rzeczywiste tak, że mając mało RAMki, możesz
    mieć rozległe adresy wirtualne, o ile masz SWAP na dysku.

    Nawet rzekomo bezpośredni tryb adresowania (DOSowy) miewał
    stronicowanie, choć nieco inne, niż ma Protected Mode.

    > ale to nie wiele daje.

    Wiele, ale mimo tych wysiłków nadal W10 wytrwale okupuje systemowy dysk!

    > Jeśli ktoś rozpracował to zagadnienie to chętnie się dowiem jak sprawdzić czy
    faktycznie zapis do rejestru jest problemem (jak
    > pisze Eneuel) i jak to naprawić.

    Najlepiej byłoby mieć dokumentację W10 -- ale chyba to marzenie
    z innego świata. ;)

    -=-

    Kiedyś ludzie automagicznie wywalali całą systemową partycję z WXP
    na RAMdysk po uruchomieniu. W10 niestety zajmuje zbyt wiele miejsca.

    Wszelkie tymczasówki wywalane są junctionami/symlinkami, ale czy
    dałoby się tak wywalić pliki rejestru? ;) Hej siup -- raczej nie. ;)
    Pliki rejestru muszą być obecne/niezerowe podczas uruchamiania Win,
    a po uruchomieniu nie dadzą się tak łatwo przeadresować. ;)

    -=-

    Kilka/kilkanaście GB zapisanych dziennie bezsensownie niby
    nic nie znaczy, ale drażni jak cieknący kran. Ponadto...
    Nie samym sączeniem żyje dysk!

    Kupiłem dysk, by go marnować tym sączeniem i aktualizacjami?!

    W10 ma gigabajtowe kesze w RAMce, ale mimo tego -- wytrwale okupuje dysk!!!!!!

    CPU/GPU coraz szybsze, RAMki coraz szybsze, dyski
    coraz szybsze -- ale całe komputery coraz wolniejsze!!!!

    --