eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaSzybkie interfejsy szeregowe -- dlaczego nie np. EFM-plus zamiast 8b10b? › Re: Szybkie interfejsy szeregowe -- dlaczego nie np. EFM-plus zamiast 8b10b?
  • Data: 2016-02-12 15:23:39
    Temat: Re: Szybkie interfejsy szeregowe -- dlaczego nie np. EFM-plus zamiast 8b10b?
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:56bde5ed$0$701$65785112@news.neostrada.pl...

    > Ale nie zwiekszamy 3 razy, bo z 8 bitow robimy 14 :-)

    Pierwszą wypowiedź zrozumiałem tak, że stosując 8/10 nie zmieniamy czasu
    bitu i tracimy (z 1,25G robi się 1G).
    Natomiast stosując EFM tracimy 2x bo 8 kodujemy na 16 i zyskujemy 3x właśnie
    skracając bit 3 razy (był wzór: 1.25G*3*8/16 = 1.875Gbps).
    Piszę opierając się wyłącznie na tych informacjach.

    > Nie calkiem - Ty robiles to na linii krotkiej,
    Mam 1200m skrętki w szufladzie. To chyba już była linia długa.
    > jak filtr RLC.
    Ta zależność im dłużej stan tym później zbocze bardziej brała się z
    półprzewodników niż z linii.

    > Poza tym jesli zmienisz dlugo trwajacy stan to impuls przeleci po jakims
    > tam czasie, a jesli ten stan bedzie jeszcze dluzej trwal ... to czas
    > powinien byc ten sam.
    Tak, ale coś przeczuwam, że przy transmisjach o które chodzi nigdy nie ma
    długo trwającego stanu, ani tym bardziej jeszcze dłużej trwającego.
    > To przy skracaniu zaczynaja wychodzic cuda :-)
    A wszystkie stany są krótko trwające.
    P.G.