  • 221. Data: 2009-12-02 17:34:39
    Temat: Re: TPSA władcą internetu (blokada portu 25) - moja korekta
    Od: Bartosz Feński aka fEnIo <f...@d...org>

    W artykule Wojciech Puchar napisał(a):

    > A co ma do tego spoofing. Przecież to jest w oczywisty sposób niepoprawne -
    > numer IP nadawcy jest fałszywy.

    No i co z tego? Co ma do tego TPSA?

    Ma Ci umożliwić transmisję IP do sieci internet cytując Twoje słowa.

    Gówno ich powinno obchodzić, że powrotny pakiet pójdzie gdzie indziej.

    pozdr,
    fEnIo
    --
    ,''`. Bartosz Fenski | mailto:f...@d...org | pgp:0x13fefc40 | irc:fEnIo
    : :' : 32-050 Skawina - Glowackiego 3/15 - malopolskie v. - Poland

  • 222. Data: 2009-12-02 17:34:50
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    Wojciech Puchar wrote:

    > Tak samo jak TVN, i wielu podobnych. formalnie nie, w praktyce tak.

    Czyli jednak rozmowa w kwestiach technologicznych zmierza w kierunku
    kapelutka z grubej warstwy cynfolii.

    --

    memento lorem ipsum

  • 223. Data: 2009-12-02 17:36:52
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 02 Dec 2009 17:19:06 +0000, osobnik zwany Wojciech
    Puchar wystukał:

    > można. o jeden po każdym routerze. Do tego to służy.

    przecież to manipulacja. Mój pakiet ma dojść taki jak go wysłałem :)

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 224. Data: 2009-12-02 17:37:10
    Od: Grzegorz Janoszka <G...@n...Janoszka.pl>

    Wojciech Puchar wrote:
    > Mam. Mam pojęcie o tym i to doskonałe.
    > A przede wszystkim o tym jak TP i większość firm próbuje rozwiązywać
    > problemy od "dupy strony", a stado klakierów jak Ty uważa że są mądrzy.
    > Wynika to tylko z jednego - z głupoty.

    Gościu, znajdź się dziewczynę. Biedne będzie to dziewczę, ale
    przynajmniej nie będziesz pisał na newsy w takich ilościach.

    --
    Grzegorz Janoszka

  • 225. Data: 2009-12-02 18:56:05
    Od: Slawek Kotynski <s...@a...com.pl>

    Wojciech Puchar wrote:

    > W orginalnym podejściu SMTP - niczym. W szczególności że gdy powstawał ten
    > standard "klientów" nie było. były serwery i terminale.

    Popatrz, a ja byłem przekonany, że model klient-serwer to
    istniał od zarania Internetu (albo i wcześniej?).

    > Tylko jaki to ma związek z tematem. Istotne jest że TPSA wpieprza się w to
    > co i jak klient ma robić.

    No ale to ty coś napisałeś o "ruchu międzyserwerowym". A ja staram
    się zrozumieć, co miałeś na myśli? Np. czy gdy usiądę do klawiatury
    mojego serwera pocztowego i napiszę "telnet tensor.gdynia.pl 25"
    to przestanie być serwerem? ;D

    --
    mjk
    Nie pisz na s...@a...com.pl - to pułapka

  • 226. Data: 2009-12-02 19:17:34
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    Slawek Kotynski pisze:

    > Popatrz, a ja byłem przekonany, że model klient-serwer to
    > istniał od zarania Internetu (albo i wcześniej?).

    Wtedy klientami były terminale. Nikt nie łączył się z komputerów
    domowych. Nie masz pojęcia jak kiedyś wyglądała sieć i gadasz bzdury.

    wer

  • 227. Data: 2009-12-02 19:42:42
    Od: Lost <l...@w...op.pl>

    > Jak dla mnie jest to pierwsza próba ingerencji w swobodę obywateli. Narazie
    > niegroźna ("co za problem - zmienie port"), potem będą stopniowo kolejne i
    > kolejne.

    UPC bylo pierwsze.
    http://chellopl.one.pl/faq.php?id=5

> [...]
    > usługi neostrada, czyli mnie. Zgodnie z informacjami uzyskanymi od TP nie ma
    > możliwości zdjęcia tej blokady, co oznacza, że nie wywiązujecie się od 1
    > grudnia z umowy, którą podpisałem, a w szczególności z pozycji "TPSA
    > zapewnia dostęp do sieci internet". W umowie którą podpisałem nie ma nic na
    > temat ograniczania komunikacji przez Waszą sieć, gdy jej użytkownik nie
    > popełnia żadnych przestępstw.
    >
    > Dlatego też z dniem dzisiejszym rezygnuję z usługi Neostrada TP w trybie
    > natychmiastowym, ze względu na niedotrzymanie warunków umowy przez TP.

    Gdzie w regulaminie masz sprecyzowany dostep do internetu?
    Bo dla wieszkosci ludzi to www, p2p, e-mail.

    Pozatym, nie wiem czy to zadziala na 25 port, ale sprobuj:
    http://www.tp.pl/prt/pl/klienci_ind/internet/now_pro
    m/bezpiecznydostep/

  • 228. Data: 2009-12-02 19:44:23
    Temat: Re: TPSA w?adc? internetu (blokada portu 25) - moja korekta
    Od: "giqus" <g...@o...eu>

    Użytkownik "Wojciech Puchar" <w...@w...tensor.gdynia.pl> napisał w
    wiadomości news:1259739465.585486@wojteks.tensor.gdynia.pl...
    > Bierze to co chce i również Ciebie nie powinno to obchodzić. Podstawą są
    > umowy i jej przestrzeganie. Ktoś do swoich potrzeb bierze neostrade bo mu
    > co oferuje odpowiada jak też umowa. Potem się okazuje że nie jest tak jak
    > umowie.

    Znaczy sie co... postawiłeś serwer pocztowy na neostradzie? i dlatego boli?

  • 229. Data: 2009-12-02 19:46:51
    Od: "giqus" <g...@o...eu>

    Użytkownik "Wojciech Puchar" <w...@w...tensor.gdynia.pl> napisał w
    wiadomości news:1259774242.972231@wojteks.tensor.gdynia.pl...

    > No właśnie w umowie nie ma o blokadach. Gdyby było to może bym o tym pisał
    > ale dla beki z jej klientów.

    I Twoja umowa z TP to niby problem polskiego internetu? :-)

  • 230. Data: 2009-12-02 20:14:51
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    Wojciech Puchar wrote:
    > Tak samo jak TVN, i wielu podobnych. formalnie nie, w praktyce tak.

    Nie jestem pewien, czy to jeszcze można leczyć. :-P

    Żaden organ władzy państwowej nie maczał rąk w tej akcji. Gorzej,
    niektóre miały wątpliwości, ale po MERYTORYCZNEJ dyskusji uległy rozwianiu.

    WIększym i RZECZYWISTYM problemem sąpropoozycje zmiany PT przez
    ministerstwo finansów i ABW. Ale, jak rozumiem, nikogo to nie obchodzi.