  • 91. Data: 2009-12-01 23:33:23
    Temat: Re: TPSA władcą internetu (blokada portu 25) - moja korekta
    Od: Łukasz Jagiełło <L...@p...in.heaven>

    Dnia 01.12.2009 masti <g...@t...hell> napisał/a:

    > bo RFC nie przewiduje takiego użycia portu 25. Więc skoro ktoś Ci go
    > utnie to nie masz powodu by się skarżyć.

    Jak by cały internet działał w oparciu o wszystko co w RFC jest zapisane
    to świat byłby piękniejszy, ale może zejdźmy na ziemie.

    > to czego się czepiasz? ;)

    A jakoś wene miałem, odpisywałeś o też odpisywałem.

    Starczy. Dobranoc

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz Jagiełło

  • 92. Data: 2009-12-01 23:41:10
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 01 Dec 2009 23:33:23 +0000, osobnik zwany Łukasz
    Jagiełło wystukał:

    > Jak by cały internet działał w oparciu o wszystko co w RFC jest zapisane
    > to świat byłby piękniejszy, ale może zejdźmy na ziemie.

    a teraz pokaż w regulaminie TSPA, że możesz każdy port używać jak chcesz
    a oni nie mogą go zablokować

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 93. Data: 2009-12-02 06:58:39
    Od: Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl>

    > a przeczytałeś regulamin i masz na to wsparcie?

    czytałem regulamin DSL jak zamawiałem. neostrady nie bo nie używałem

  • 94. Data: 2009-12-02 07:01:25
    Od: Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl>

    > No więc, zaprezentuj miejsce w którym TP zastrzega sobie blokowanie
    > losowych/wybranych portów ?
    >
    > Dla ułatwienia: www.tp.pl/b/binaries/PL/358009/reg_neo_366601898.pdf

    nie ma żadnego. Jeśli z nowymi użytkownikami sporządzą nową umowę gdzie
    napiszą że mogą blokować dowolne porty to nie ma sprawy. Ale z tymi co już
    mają nie mogą.

  • 95. Data: 2009-12-02 07:05:05
    Od: Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl>

    yy>>>

    > Świadczy usługi dostępu do sieci internet. Jeżeli nie jest napisane
    > inaczej świadczy usługę w całym zakresie TCP/IP. Jak jest ograniczenie

    Usługa "dostęp do sieci internet" oznacza transmisje pakietów IP. W ogóle
    wnikanie do tego jaki jest typ pakietu (np TCP, UDP, ICMP, i 252 pozostałe
    możliwe) nie jest istotne, a tym bardziej numer portu. Jeśli jest wnikanie
    to trzeba to zawrzeć w umowie.

  • 96. Data: 2009-12-02 07:09:05
    Od: Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl>

    > określonych przepisami prawa.
    > 2. TP nie gwarantuje przepustowości transmisji do zasobów dostępnych
    > w sieci Internet.

    oczywiste. nie jest w stanie zagwarantować niczego poza siecią TP.
    Ale niezagwarantowanie a celowe blokowanie to 2 różne rzeczy.

    > 3. W celu zapewnienia bezpieczeństwa przekazu komunikatów
    > w związku ze świadczoną Usługą TP podejmuje środki techniczne
    > i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa
    > świadczonej Usługi.

    Czy zablokowanie jakiegoś portu zwiększa bezpieczeństwo przekazywania
    pakietów klienta (w tym zdaniu komunikat=pakiet). Co najwyżej zmniejszy do
    zera bo nie dojdzie. Tak więc blokowanie portów klientowi nie jest
    zapewnianiem bezpieczeństwa transmisji pakietów.

    Zabezpieczeniem transmisji pakietów klienta mogłaby być np. szyfracja łącza.

    > 4. TP zapewnia należytą staranność, w zakresie uzasadnionym
    > względami technicznymi lub ekonomicznymi, przy zabezpieczaniu
    > urządzeń telekomunikacyjnych, sieci telekomunikacyjnych oraz
    > zbiorów danych przed ujawnieniem tajemnicy telekomunikacyjnej.

    Ta pozycja właściwie nic nie znaczy, to jest ochrona przed palantami którzy
    chcieli by TP skarżyć z powodu np. podsłuchania ich danych.

    > pokaż gdzie jest napisane, ze nie może :)

    jak wyżej. Spytaj dowolnego prawnika

  • 97. Data: 2009-12-02 07:09:46
    Od: Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl>

    > skoro sami sobie nie zabronili to mogą ciąć jak chca :)

    nie jest tak. Tzn. mogą, ale jeśli to zrobią i nie odblokują klient ma prawo
    wypowiedzieć umowę z winy operatora.

  • 98. Data: 2009-12-02 07:11:12
    Od: Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl>

    > par 16.3

    Nie ma to żadnego związku. W CELU ZAPEWNIENIA BEZPIECZEŃSTWA PRZEKAZU
    KOMUNIKATÓW.

    W przypadku internetu komunikatem jest pakiet IP.

    Zablokowanie jakiegoś rodzaju komunikatów nie zwiększa bezpieczeństwa
    przekazu innych. To nonsens.

  • 99. Data: 2009-12-02 07:12:10
    Od: Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl>

    > Rozumiem, że tym się tłumaczy, ale co mnie interesuje, że pan Kowalski
    > wysyła spam, skoro ja tego nie robia. Umowa jest podpisana, ze mną, a
    > nie ze mną i panem Kowalskim.

    Dokładnie o to chodzi.

    Jeśli ktoś robi rzeczy niedozwolone z użyciem łącza TP to mogą go odłączyć
    zgodnie z umową. i tyle.

  • 100. Data: 2009-12-02 07:14:30
    Od: Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl>

    > Za to nie bylo problemu w tym ze przez pare lat nie robila nic, aby
    > miliony uzytkownikow tej i innych sieci przestaly byc narazone byly na
    > oszustwa bankowe, wirusy, konie trojanskie, dopiero teraz wprowadzajac

    TP NIE MA OBOWIĄZKU robienia tego. Chyba że jako dodatkowa usługa.

    TP zapewnia komunikację protokołem IP. To że ktoś naraża się na to gówno bo
    używa oprogramowania z błędami, albo (co ważniejsze) nie rozumie co robi z
    swoim komputerem - jest jego sprawą a nie TP.

    TP oczywiście może zapewniać dodatkowe usługi jak chce w tym temacie.

    Aktualnym posunięciem TP dowiodła że uważa każdego użytkownika usługi
    neostrada za przestępce, spamera itp. Z góry.