  • 331. Data: 2009-12-05 00:14:34
    Temat: Re: TPSA władcą internetu (blokada portu 25) - moja korekta
    Od: Sylwester Zarębski <z...@i...net.pl>

    Dnia Fri, 04 Dec 2009 23:30:28 +0100, Krzysztof Halasa napisał(a):

    > Przeciez dokladnie tak jest od dawna. Jak bys sobie to wyobrazal
    > inaczej?

    Nie, teraz jest inaczej, spam lata w zasadzie losowo, a najczęściej
    prosto do serwerów docelowych. Jeszcze nie zaczęło się polowanie na
    konta, jeszcze botnety nie zbierają haseł z programów pocztowych.
    Zwróć uwagę, że botnety zaczną wykorzystywać serwery jak ongiś
    open-relay, a bazy z odpowiednimi danymi będą dostępne za parę
    miedziaków. Ile czasu minie, zanim to nastąpi?

    Oczywiście, administrator serwera będzie blokować konta, zmieniać
    ludziom hasła, i wysłuchiwać połajanek, jaka to firma jest kiepska, bo
    przecież działało, a zły administrator zablokował bez powodu konto. A
    jak trafisz na kogoś nawiedzonego, który zrobi z tego wielki szum, to
    kto na tym straci, nie sądzisz chyba, że TP? A może TP ci wtedy pomoże?

    Smutnym jest, że wielu administratorów nie widzi dalej niż dzień
    dzisiejszy i chwilowy zysk.

    > Z tym, ze teraz byc moze TPSA bedzie mogla reagowac na zgloszenia, ze
    > wzgledu na duzo mniejsza ilosc takich zdazen. Miejmy nadzieje, chociaz
    > przyznaje ze bardzo to na to nie licze.

    Jeśli do tej pory nie reagowała, to teraz nagle zacznie? Z jakiego niby
    powodu, skoro teraz idzie na łatwiznę?

    > Moze nastepnym krokiem powinny byc stale IP? To by rozwiazalo wiele
    > problemow.

    O, i tu mówisz całkiem do rzeczy. Masz rację, to by rozwiązało, ale o
    ile pamiętam, to dyskusja o stałym IP na Neostradzie liczy ... 6 lat?

    > Albo moze, dla celow badawczo-rozwojowych, stale IPv6 (w dodatku do
    > IPv4)?

    Jestem całym sercem, ale jakoś w to nie wierzę.

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Zarębski

  • 332. Data: 2009-12-05 07:35:00
    Od: Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl>

    > dokładnie to sam napisałeś o swojej sieci i ograniczaniu dostępu do DNS.
    > Czyli chcesz zrobić dokładnie to co TPSA. Zmienić klientom funkcjonalność
    > o czym nie napisałeś w umowie.
    > troll i hipokryta.
    analfabeta. poczytaj CAŁOŚĆ moich wypowiedzi. Zmieniam, informuje i bez
    żadnej łaski odblokowuje każdemu.

  • 333. Data: 2009-12-05 07:35:40
    Od: Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl>

    > Nie wiem skad to masz, ale to sa dokladne argumenty, ktorymi posluguja
    > sie spamerzy (prawdziwi, nie nieswiadomi posrednicy).

    I co z tego. Czy jeśli morderca powie że ziemia krąży wokół słońca, mamy nie
    wierzyć Kopernikowi?

  • 334. Data: 2009-12-05 07:36:33
    Od: Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl>

    > Przeciez dokladnie tak jest od dawna. Jak bys sobie to wyobrazal
    > inaczej?
    >
    > Z tym, ze teraz byc moze TPSA bedzie mogla reagowac na zgloszenia, ze

    Zawsze mogła. ale miała to w d. bo oszczędzała odrobine kasy, akurat tyle co
    zabierają 2-3 synekury po 100000/miesiąc

  • 335. Data: 2009-12-05 07:39:02
    Od: Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl>

> [...]
    > open-relay, a bazy z odpowiednimi danymi będą dostępne za parę
    > miedziaków. Ile czasu minie, zanim to nastąpi?

    Pare miesięcy żeby było to normą. za miesiąc już się zacznie.

    > Smutnym jest, że wielu administratorów nie widzi dalej niż dzień
    > dzisiejszy i chwilowy zysk.

    s/administratorów/dowolnych ludzi/

    > Jeśli do tej pory nie reagowała, to teraz nagle zacznie? Z jakiego niby
    > powodu, skoro teraz idzie na łatwiznę?

    Będzie robić to co dotychczas. Autoreklame. Jacy są waleczni, sprawiedliwi i
    "walczą o dobro internetu". Zawsze tak było.

    > O, i tu mówisz całkiem do rzeczy. Masz rację, to by rozwiązało, ale o
    > ile pamiętam, to dyskusja o stałym IP na Neostradzie liczy ... 6 lat?

    Ale ja nie dyskutuje tylko stwierdzam fakt.

    > Jestem całym sercem, ale jakoś w to nie wierzę.

    A ja też nie wierze i nie jestem całym sercem. Najlepiej niech TP robi jak
    robi to szybciej rozwinie się PRYWATNA konkurencja.

  • 336. Data: 2009-12-05 08:11:39
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma>

    Jacek Osiecki pisze:

    > A co do exima i submission - całe 4 linijki:
    >
    > local_interfaces = 0.0.0.0.25 : 0.0.0.0.587
    >
    > i w acl_check_mail:
    >
    > deny condition = ${if eq{$interface_port}{587}}
    > !authenticated = *
    > message = Wymagane uwierzytelnienie SMTP / SMTP authentication required

    skorzystałem przy okazji z rozwiązania. dziękuję.

    Wojtek

    --
    ****** www.sklepzczesciami.pl ******
    amortyzatory, sprzęgło, rozrząd, sprężyny zawieszenia, żarówki H4, H7

  • 337. Data: 2009-12-05 08:48:25
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    Sylwester Zarębski pisze:

> [...]
    > open-relay, a bazy z odpowiednimi danymi będą dostępne za parę
    > miedziaków. Ile czasu minie, zanim to nastąpi?

    Tylko, że po pierwsze jest mniej serwerów niż zombie w sieciach
    klienckich. Administratorom zależy bardziej i mają (zwykle) większą
    wiedzę niż userzy. Więc poziom spamu będzie niższy niż w przypadku
    słania ton śmieci przez różne zombiaki.

    wer

  • 338. Data: 2009-12-05 11:08:15
    Od: Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl>

> [...]
    > klienckich. Administratorom zależy bardziej i mają (zwykle) większą
    > wiedzę niż userzy. Więc poziom spamu będzie niższy niż w przypadku

    Ilość spamu przemieni się w jakość. Spam który ma poprawnego nadawcę, nieraz
    takiego z którym korespondował odbiorca, jest ciężki do filtracji i
    wyjątkowo uciążliwy.

    Ale w sumie to i tak bez znaczenia. Ważne jest to że za spam należy karać
    wyłącznie winnych, a nie wszystkich jak to Wy i TP chcecie robić.

  • 339. Data: 2009-12-05 12:00:18
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sat, 05 Dec 2009 07:35:00 +0000, osobnik zwany Wojciech
    Puchar wystukał:

    > analfabeta. poczytaj CAŁOŚĆ moich wypowiedzi. Zmieniam, informuje i bez
    > żadnej łaski odblokowuje każdemu.

    jeśli masz zamiar innych obrażać to pewnie będziesz gadała sam ze sobą.
    Co do meritum dokładnie to zrobiła TPSA.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 340. Data: 2009-12-05 12:48:17
    Od: Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl>

    y>>> funkcjonalność o czym nie napisałeś w umowie.

    > jeśli masz zamiar innych obrażać to pewnie będziesz gadała sam ze sobą.
    > Co do meritum dokładnie to zrobiła TPSA.

    Nie odblokowuje bez żadnej łaski. Trzeba podjąć czynności samemu. W wielu
    przypadkach czasochłonne, szczególnie dla osób nieobeznanych.

    Jesteś rzecznikiem TP że klepiesz wciąż tą samą bzdure?